Development of 4-stroke Engine Brake Using Thermodynamic and Mechanical Simulation Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00329319" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00329319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of 4-stroke Engine Brake Using Thermodynamic and Mechanical Simulation Models
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the work is to find such exhaust valve lift profiles, which would maximize the braking power of the heavy duty Diesel engine and at the same time comply with requirements of the dynamic analysis and real design. So called 4-stroke engine brake uses additional valve lift profiles (besides the standard exhaust valve lift) that help to decrease brake power of the motored engine during deceleration or downhill driving of a HD vehicle. These valve lift profiles were initially optimized by the thermodynamic simulation and subsequently amended based on the dynamic analysis of the simultaneously developed mechanical model. The work presents an insight into the engine brake issue from the thermodynamic and mechanical point of view.
Název v anglickém jazyce
Development of 4-stroke Engine Brake Using Thermodynamic and Mechanical Simulation Models
Popis výsledku anglicky
The aim of the work is to find such exhaust valve lift profiles, which would maximize the braking power of the heavy duty Diesel engine and at the same time comply with requirements of the dynamic analysis and real design. So called 4-stroke engine brake uses additional valve lift profiles (besides the standard exhaust valve lift) that help to decrease brake power of the motored engine during deceleration or downhill driving of a HD vehicle. These valve lift profiles were initially optimized by the thermodynamic simulation and subsequently amended based on the dynamic analysis of the simultaneously developed mechanical model. The work presents an insight into the engine brake issue from the thermodynamic and mechanical point of view.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Scientific Proceeding KOKA 2018
ISBN
978-80-552-1880-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
79-88
Název nakladatele
SPU Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitrianske Rudno
Datum konání akce
19. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—