Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DEVELOPMENT OF 2-STROKE ENGINE BRAKE USING THERMODYNAMIC AND MECHANICAL SIMULATION MODELS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00338994" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00338994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DEVELOPMENT OF 2-STROKE ENGINE BRAKE USING THERMODYNAMIC AND MECHANICAL SIMULATION MODELS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The simulation work aims at advanced valve lift and timing for a heavy duty Diesel application that enables advanced 2-stroke engine brake mode with superior performance. This system has not been used in series production yet and is being developed by HD engine manufacturers. The paper describes the principle of the 2- stroke engine brake and the meaning of used valve lifts. 1-D thermodynamic simulation coupled with advanced optimization tool allows finding feasible valve lift profiles enabling high negative brake torque. The optimized profiles must comply with restrictive constraints related to mechanical and thermal limits of the engine and constraints of the specific type of the proposed advanced valvetrain design. A mechanical simulation model is also used to provide a dynamic analysis of the valvetrain system and cam design.

  • Název v anglickém jazyce

    DEVELOPMENT OF 2-STROKE ENGINE BRAKE USING THERMODYNAMIC AND MECHANICAL SIMULATION MODELS

  • Popis výsledku anglicky

    The simulation work aims at advanced valve lift and timing for a heavy duty Diesel application that enables advanced 2-stroke engine brake mode with superior performance. This system has not been used in series production yet and is being developed by HD engine manufacturers. The paper describes the principle of the 2- stroke engine brake and the meaning of used valve lifts. 1-D thermodynamic simulation coupled with advanced optimization tool allows finding feasible valve lift profiles enabling high negative brake torque. The optimized profiles must comply with restrictive constraints related to mechanical and thermal limits of the engine and constraints of the specific type of the proposed advanced valvetrain design. A mechanical simulation model is also used to provide a dynamic analysis of the valvetrain system and cam design.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the L. International Scientific Conference of Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research - KOKA 2019

  • ISBN

    978-80-7509-668-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    16-28

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Lednice

  • Datum konání akce

    11. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku