DEVELOPMENT OF 2-STROKE ENGINE BRAKE USING THERMODYNAMIC AND MECHANICAL SIMULATION MODELS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00338994" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00338994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DEVELOPMENT OF 2-STROKE ENGINE BRAKE USING THERMODYNAMIC AND MECHANICAL SIMULATION MODELS
Popis výsledku v původním jazyce
The simulation work aims at advanced valve lift and timing for a heavy duty Diesel application that enables advanced 2-stroke engine brake mode with superior performance. This system has not been used in series production yet and is being developed by HD engine manufacturers. The paper describes the principle of the 2- stroke engine brake and the meaning of used valve lifts. 1-D thermodynamic simulation coupled with advanced optimization tool allows finding feasible valve lift profiles enabling high negative brake torque. The optimized profiles must comply with restrictive constraints related to mechanical and thermal limits of the engine and constraints of the specific type of the proposed advanced valvetrain design. A mechanical simulation model is also used to provide a dynamic analysis of the valvetrain system and cam design.
Název v anglickém jazyce
DEVELOPMENT OF 2-STROKE ENGINE BRAKE USING THERMODYNAMIC AND MECHANICAL SIMULATION MODELS
Popis výsledku anglicky
The simulation work aims at advanced valve lift and timing for a heavy duty Diesel application that enables advanced 2-stroke engine brake mode with superior performance. This system has not been used in series production yet and is being developed by HD engine manufacturers. The paper describes the principle of the 2- stroke engine brake and the meaning of used valve lifts. 1-D thermodynamic simulation coupled with advanced optimization tool allows finding feasible valve lift profiles enabling high negative brake torque. The optimized profiles must comply with restrictive constraints related to mechanical and thermal limits of the engine and constraints of the specific type of the proposed advanced valvetrain design. A mechanical simulation model is also used to provide a dynamic analysis of the valvetrain system and cam design.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the L. International Scientific Conference of Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research - KOKA 2019
ISBN
978-80-7509-668-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
16-28
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Lednice
Datum konání akce
11. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—