Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Advanced Engine Brake for Heavy-Duty Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00357546" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00357546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.46720/F2020-ADM-06" target="_blank" >https://doi.org/10.46720/F2020-ADM-06</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46720/F2020-ADM-06" target="_blank" >10.46720/F2020-ADM-06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Advanced Engine Brake for Heavy-Duty Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Heavy-duty vehicles usually utilize an auxiliary braking device, which brings not only the safety benefit, but also the economic one, as it prolongs service intervals of friction brakes and allows higher downhill speed of the vehicle. The work focuses on the development of an advanced engine brake system of the “compression release” type, which works in two-stroke cycle. The development process utilized both simulation and experimental techniques. A 1-D simulation model of a contemporary HD engine was used for optimization of engine brake valve lift profiles while complying with several constraining parameters. Resulting camshafts were manufactured and mounted in a production engine together with a new valvetrain mechanism designed by a project partner. The following experiment yielded data for further validation of the 1-D simulation model. The objective of the project has been met and the article summarizes all relevant knowledge and methodology for the development of advanced “compression release” engine brake.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Advanced Engine Brake for Heavy-Duty Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Heavy-duty vehicles usually utilize an auxiliary braking device, which brings not only the safety benefit, but also the economic one, as it prolongs service intervals of friction brakes and allows higher downhill speed of the vehicle. The work focuses on the development of an advanced engine brake system of the “compression release” type, which works in two-stroke cycle. The development process utilized both simulation and experimental techniques. A 1-D simulation model of a contemporary HD engine was used for optimization of engine brake valve lift profiles while complying with several constraining parameters. Resulting camshafts were manufactured and mounted in a production engine together with a new valvetrain mechanism designed by a project partner. The following experiment yielded data for further validation of the 1-D simulation model. The objective of the project has been met and the article summarizes all relevant knowledge and methodology for the development of advanced “compression release” engine brake.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the FISITA 2021 World Congress

  • ISBN

    978-1-9160259-2-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    FISITA - International Federation of Automotive Engineering Societies

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    14. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku