Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

1-D modelování přechodových režimů spalovacích motorů s využitím dat generovanýchCFD programem SAE 2008-01-0357

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152221" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152221 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    1-D Modeling of Transient Engine Operations Using Data Generated by a CFD Code SAE 2008-01-0357

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Transient engine operations are modeled and simulated with a 1-D code (GT Power) using heat release and emission data computed by a 3-D CFD code (Kiva3). During each iteration step of a transient engine simula-tion, the 1-D code utilizes the 3-D data tointerpolate the values for heat release and emissions. The 3-D CFD computations were performed for the compression and combustion stroke of strategically cho-sen engine operating points considering engine speed, torque and excess air. The 3-D inlet conditions were ob-tained from the 1-D code, which utilized 3-D heat release data from the previous 1-D unsteady computations. In most cases, only two different sets of 3-D input data are needed to interpolate the transient phase between two engine operatingpoints. This keeps the computation time at a reasonable level.

  • Název v anglickém jazyce

    1-D Modeling of Transient Engine Operations Using Data Generated by a CFD Code SAE 2008-01-0357

  • Popis výsledku anglicky

    Transient engine operations are modeled and simulated with a 1-D code (GT Power) using heat release and emission data computed by a 3-D CFD code (Kiva3). During each iteration step of a transient engine simula-tion, the 1-D code utilizes the 3-D data tointerpolate the values for heat release and emissions. The 3-D CFD computations were performed for the compression and combustion stroke of strategically cho-sen engine operating points considering engine speed, torque and excess air. The 3-D inlet conditions were ob-tained from the 1-D code, which utilized 3-D heat release data from the previous 1-D unsteady computations. In most cases, only two different sets of 3-D input data are needed to interpolate the transient phase between two engine operatingpoints. This keeps the computation time at a reasonable level.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Modeling of SI and Diesel Engines

  • ISBN

    978-0-7680-1998-8

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    320

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Kód UT WoS kapitoly