1-D modelování přechodových režimů spalovacích motorů s využitím dat generovanýchCFD programem SAE 2008-01-0357
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152221" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152221 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
1-D Modeling of Transient Engine Operations Using Data Generated by a CFD Code SAE 2008-01-0357
Popis výsledku v původním jazyce
Transient engine operations are modeled and simulated with a 1-D code (GT Power) using heat release and emission data computed by a 3-D CFD code (Kiva3). During each iteration step of a transient engine simula-tion, the 1-D code utilizes the 3-D data tointerpolate the values for heat release and emissions. The 3-D CFD computations were performed for the compression and combustion stroke of strategically cho-sen engine operating points considering engine speed, torque and excess air. The 3-D inlet conditions were ob-tained from the 1-D code, which utilized 3-D heat release data from the previous 1-D unsteady computations. In most cases, only two different sets of 3-D input data are needed to interpolate the transient phase between two engine operatingpoints. This keeps the computation time at a reasonable level.
Název v anglickém jazyce
1-D Modeling of Transient Engine Operations Using Data Generated by a CFD Code SAE 2008-01-0357
Popis výsledku anglicky
Transient engine operations are modeled and simulated with a 1-D code (GT Power) using heat release and emission data computed by a 3-D CFD code (Kiva3). During each iteration step of a transient engine simula-tion, the 1-D code utilizes the 3-D data tointerpolate the values for heat release and emissions. The 3-D CFD computations were performed for the compression and combustion stroke of strategically cho-sen engine operating points considering engine speed, torque and excess air. The 3-D inlet conditions were ob-tained from the 1-D code, which utilized 3-D heat release data from the previous 1-D unsteady computations. In most cases, only two different sets of 3-D input data are needed to interpolate the transient phase between two engine operatingpoints. This keeps the computation time at a reasonable level.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Modeling of SI and Diesel Engines
ISBN
978-0-7680-1998-8
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Počet stran knihy
320
Název nakladatele
SAE International
Místo vydání
Warrendale, PA 15096
Kód UT WoS kapitoly
—