Globální a lokální optimalizace přechodových režimů vznětových motorů kombinací 1-D a 3-D simulace
Popis výsledku
Článek srovnává různé přístupy k optimalizaci přechodových procesů přeplňovaných vznětových motorů pomocí kombinace 1-D a3-D přístupu. Globální optimalizační kriteria jsou dána celkovou dobou přechodového režimu a spotřebou paliva/emisemi za celý proces.Lokální optimalizace může být použita v předběžném stadiu. Rozbor globální optimalizace ukázal, že při známém nejnižším přípustném přebytku vzduchu je optimální strategií využít jej plně bez hledání kompromisu (bang-bang). Nejlepší výsledky dává obohacení ve střední části přechodového procesu.
Klíčová slova
Air excessBang-bang controlCombined 1-D and 3-D simulationGlobal optimizationTransient response
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Global and Local Approaches to Optimization of Diesel Transient Operation by Combined Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to compare different approaches to optimization of transient operation regimes, typical for turbocharged diesel engines, using simulation combined in 1-D and 3-D. The method simulates transient operation combining a back-bone 1-D model using interpolation of ROHR and emissions between parallel simulated cycles in a 3-D model, selected from previous 1-D simulation according their distance from other 3-D simulated cycles in engine parameter multi-dimensional space. Global optimization criteria of a transient process are listed and used, i.e., time of reaching selected steady operation parameters after a load change and both fuel consumption and emissions dur-ing the process.
Název v anglickém jazyce
Global and Local Approaches to Optimization of Diesel Transient Operation by Combined Simulation
Popis výsledku anglicky
The paper aims to compare different approaches to optimization of transient operation regimes, typical for turbocharged diesel engines, using simulation combined in 1-D and 3-D. The method simulates transient operation combining a back-bone 1-D model using interpolation of ROHR and emissions between parallel simulated cycles in a 3-D model, selected from previous 1-D simulation according their distance from other 3-D simulated cycles in engine parameter multi-dimensional space. Global optimization criteria of a transient process are listed and used, i.e., time of reaching selected steady operation parameters after a load change and both fuel consumption and emissions dur-ing the process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
THIESEL 2008 Conference on Thermo- and Fluid Dynamic Processes in Diesel Engines
ISBN
978-84-8363-313-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Editorial de la UPV
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Valencia
Datum konání akce
9. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění
2008