Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Globální a lokální optimalizace přechodových režimů vznětových motorů kombinací 1-D a 3-D simulace

Popis výsledku

Článek srovnává různé přístupy k optimalizaci přechodových procesů přeplňovaných vznětových motorů pomocí kombinace 1-D a3-D přístupu. Globální optimalizační kriteria jsou dána celkovou dobou přechodového režimu a spotřebou paliva/emisemi za celý proces.Lokální optimalizace může být použita v předběžném stadiu. Rozbor globální optimalizace ukázal, že při známém nejnižším přípustném přebytku vzduchu je optimální strategií využít jej plně bez hledání kompromisu (bang-bang). Nejlepší výsledky dává obohacení ve střední části přechodového procesu.

Klíčová slova

Air excessBang-bang controlCombined 1-D and 3-D simulationGlobal optimizationTransient response

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Global and Local Approaches to Optimization of Diesel Transient Operation by Combined Simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to compare different approaches to optimization of transient operation regimes, typical for turbocharged diesel engines, using simulation combined in 1-D and 3-D. The method simulates transient operation combining a back-bone 1-D model using interpolation of ROHR and emissions between parallel simulated cycles in a 3-D model, selected from previous 1-D simulation according their distance from other 3-D simulated cycles in engine parameter multi-dimensional space. Global optimization criteria of a transient process are listed and used, i.e., time of reaching selected steady operation parameters after a load change and both fuel consumption and emissions dur-ing the process.

  • Název v anglickém jazyce

    Global and Local Approaches to Optimization of Diesel Transient Operation by Combined Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to compare different approaches to optimization of transient operation regimes, typical for turbocharged diesel engines, using simulation combined in 1-D and 3-D. The method simulates transient operation combining a back-bone 1-D model using interpolation of ROHR and emissions between parallel simulated cycles in a 3-D model, selected from previous 1-D simulation according their distance from other 3-D simulated cycles in engine parameter multi-dimensional space. Global optimization criteria of a transient process are listed and used, i.e., time of reaching selected steady operation parameters after a load change and both fuel consumption and emissions dur-ing the process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    THIESEL 2008 Conference on Thermo- and Fluid Dynamic Processes in Diesel Engines

  • ISBN

    978-84-8363-313-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Editorial de la UPV

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    9. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku