Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of Engine Control Strategies during Transient Processes Combining 1-D and 3-D Approaches. SAE 2010-01-0783

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00176823" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00176823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of Engine Control Strategies during Transient Processes Combining 1-D and 3-D Approaches. SAE 2010-01-0783

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this study is to improve the 1-D methodology by optimizing the control strategies. Also, additional independent parameters are introduced to extend the 3-D data library for interpolation. The data points for the 3-D simulations are selected in the vicinity of the expected trajectories obtained from the independent parameter changes, as predicted by the transient 1-D simulations. Boost pressure, EGR and relative A/F limit control procedures are compared to improve the engine response to speed/load requirements at minimized emission levels. The influence of transient operations on the behavior of the prescribed EGR flow rates is demonstrated. Since this method reduces the simulation time, it is possible to predict emissions during standardized unsteady tests in real time. Therefore, this 1-D simulation method is a useful tool for engine optimization and control, that is, it allows the minimization of the fuel consumption while meeting legislated emission standards.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of Engine Control Strategies during Transient Processes Combining 1-D and 3-D Approaches. SAE 2010-01-0783

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this study is to improve the 1-D methodology by optimizing the control strategies. Also, additional independent parameters are introduced to extend the 3-D data library for interpolation. The data points for the 3-D simulations are selected in the vicinity of the expected trajectories obtained from the independent parameter changes, as predicted by the transient 1-D simulations. Boost pressure, EGR and relative A/F limit control procedures are compared to improve the engine response to speed/load requirements at minimized emission levels. The influence of transient operations on the behavior of the prescribed EGR flow rates is demonstrated. Since this method reduces the simulation time, it is possible to predict emissions during standardized unsteady tests in real time. Therefore, this 1-D simulation method is a useful tool for engine optimization and control, that is, it allows the minimization of the fuel consumption while meeting legislated emission standards.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Modeling of SI and Diesel Engines

  • ISBN

    978-0-7680-3418-9

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    542

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Kód UT WoS kapitoly