Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improved Simulation of Transient Engine Operations at Unsteady Speed Com-bining 1-D and 3-D Modeling

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improved Simulation of Transient Engine Operations at Unsteady Speed Com-bining 1-D and 3-D Modeling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The new simulation tool consists of an iterative loop of a 3-D code in parallel to a 1-D code that is employed to simulate transient engine cycles. The 1-D code yields the basic pattern of initial and boundary conditions and the 3 D simulations at several typical engine operating points are used to crosscheck the performance as well as aid in the model calibration. A flexible regression model of the fuel burn rate and the associated ROHR has been developed in conjunction with the 3-D simulations using acombination of three added Vibe functions. The emissions at the end of the expansion stroke are also predicted. The parameters of the Vibe functions and emissions are found via non-linear regression based on state parameters such as engine speed, relative A/F ratio, EGR/rest gas contents, injection timings, etc. This improved model has been used to study the speed-load response of a generator set driven by a medium-speed diesel engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Improved Simulation of Transient Engine Operations at Unsteady Speed Com-bining 1-D and 3-D Modeling

  • Popis výsledku anglicky

    The new simulation tool consists of an iterative loop of a 3-D code in parallel to a 1-D code that is employed to simulate transient engine cycles. The 1-D code yields the basic pattern of initial and boundary conditions and the 3 D simulations at several typical engine operating points are used to crosscheck the performance as well as aid in the model calibration. A flexible regression model of the fuel burn rate and the associated ROHR has been developed in conjunction with the 3-D simulations using acombination of three added Vibe functions. The emissions at the end of the expansion stroke are also predicted. The parameters of the Vibe functions and emissions are found via non-linear regression based on state parameters such as engine speed, relative A/F ratio, EGR/rest gas contents, injection timings, etc. This improved model has been used to study the speed-load response of a generator set driven by a medium-speed diesel engine.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Modeling of SI and Diesel Engines 2009

  • ISBN

    978-0-7680-2152-3

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    250

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Kód UT WoS kapitoly