Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozhraní mezi KIVA, FEMINA a GT Power pro optimalizace přechodových procesů spalovacího motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152262" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interface between KIVA, FEMINA and GT Power for ICE Transient Optimizations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reasonable time demands on simulations of engine transient operation are met by parallel coupling 3-D and 1-D codes KIVA and GT Power based on sampled output from GT Power. Coupling module samples 1-D results and defines selected inputs for slow 3-D detailed simulations. Re-use of 3-D results is enabled by ROB/ROHR transformation in GT Power (using three pressure analysis, TPA), finding parameters of ROHR approximated by 3 coupled Vibe functions using non-linear regression in FEMINA free software (non-linear regression) and finally by interpolation database, which interpolates Vibe parameters and emission data. The procedure spares computational time significantly and makes the optimization of control startegy possible. SAE 2008-01- 0357 and SAE 2009-01-0253. The results are suitable for extrapolation to broad range of engine speeds and loads for both SI/CI engines.

  • Název v anglickém jazyce

    Interface between KIVA, FEMINA and GT Power for ICE Transient Optimizations

  • Popis výsledku anglicky

    Reasonable time demands on simulations of engine transient operation are met by parallel coupling 3-D and 1-D codes KIVA and GT Power based on sampled output from GT Power. Coupling module samples 1-D results and defines selected inputs for slow 3-D detailed simulations. Re-use of 3-D results is enabled by ROB/ROHR transformation in GT Power (using three pressure analysis, TPA), finding parameters of ROHR approximated by 3 coupled Vibe functions using non-linear regression in FEMINA free software (non-linear regression) and finally by interpolation database, which interpolates Vibe parameters and emission data. The procedure spares computational time significantly and makes the optimization of control startegy possible. SAE 2008-01- 0357 and SAE 2009-01-0253. The results are suitable for extrapolation to broad range of engine speeds and loads for both SI/CI engines.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FEMINA_GT_Power_interface.XLS

  • Technické parametry

    MS Excel 2003, 2 MB

  • Ekonomické parametry

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT, Fakulta strojní