Computational Model for Transient Behaviour of 2-stroke Engine Brake
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00340595" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00340595 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/2S_EB_transient.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/2S_EB_transient.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational Model for Transient Behaviour of 2-stroke Engine Brake
Popis výsledku v původním jazyce
A thermodynamic model (1-D) of a heavy duty diesel engine with fully parametric valve lift profiles (both engine brake and standard lift profiles) with the possibility to study transient behavior of engine brake engagement and disengagement. The model enables to observe all important parameters during different initial operating conditions and avoid exceeding of limits. The influence of the engagement order of each engine brake lift profile can be studied after easy edit of the model.
Název v anglickém jazyce
Computational Model for Transient Behaviour of 2-stroke Engine Brake
Popis výsledku anglicky
A thermodynamic model (1-D) of a heavy duty diesel engine with fully parametric valve lift profiles (both engine brake and standard lift profiles) with the possibility to study transient behavior of engine brake engagement and disengagement. The model enables to observe all important parameters during different initial operating conditions and avoid exceeding of limits. The influence of the engagement order of each engine brake lift profile can be studied after easy edit of the model.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
2S_EB_transient
Technické parametry
Computational model for simulation of transients related to engine brake mode engagement and disengagement. It also enables to study the engagement order of each valve lift profile.
Ekonomické parametry
1000000 Kč
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka