Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational Model for Transient Behaviour of 2-stroke Engine Brake

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00340595" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00340595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/2S_EB_transient.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/2S_EB_transient.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Model for Transient Behaviour of 2-stroke Engine Brake

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A thermodynamic model (1-D) of a heavy duty diesel engine with fully parametric valve lift profiles (both engine brake and standard lift profiles) with the possibility to study transient behavior of engine brake engagement and disengagement. The model enables to observe all important parameters during different initial operating conditions and avoid exceeding of limits. The influence of the engagement order of each engine brake lift profile can be studied after easy edit of the model.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Model for Transient Behaviour of 2-stroke Engine Brake

  • Popis výsledku anglicky

    A thermodynamic model (1-D) of a heavy duty diesel engine with fully parametric valve lift profiles (both engine brake and standard lift profiles) with the possibility to study transient behavior of engine brake engagement and disengagement. The model enables to observe all important parameters during different initial operating conditions and avoid exceeding of limits. The influence of the engagement order of each engine brake lift profile can be studied after easy edit of the model.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    2S_EB_transient

  • Technické parametry

    Computational model for simulation of transients related to engine brake mode engagement and disengagement. It also enables to study the engagement order of each valve lift profile.

  • Ekonomické parametry

    1000000 Kč

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka