Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Air System Conception for a Downsized Two-Stroke Diesel Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00193056" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00193056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Air System Conception for a Downsized Two-Stroke Diesel Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces a research work on the air loop system for a downsized two-stroke two cylinder diesel engine conducted in framework of the European project dealing with the POWERtrain for Future Light-duty vehicles - POWERFUL. The main objective was to determine requirements on the air management including the engine intake and exhaust system, boosting devices and the EGR system and to select the best possible technical solution. With respect to the power target of 45kW and scavenging demands of the two cylinder two-stroke engine with a displacement of 0.73 l, a two stage boosting architecture was required. Further, to allow engine scavenging at any operation, supercharger had to be integrated in the air loop. Various air loop system layouts andconcepts were assessed based on the 1-D steady state simulation at full and part load with respect to the fuel consumption.

  • Název v anglickém jazyce

    Air System Conception for a Downsized Two-Stroke Diesel Engine

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces a research work on the air loop system for a downsized two-stroke two cylinder diesel engine conducted in framework of the European project dealing with the POWERtrain for Future Light-duty vehicles - POWERFUL. The main objective was to determine requirements on the air management including the engine intake and exhaust system, boosting devices and the EGR system and to select the best possible technical solution. With respect to the power target of 45kW and scavenging demands of the two cylinder two-stroke engine with a displacement of 0.73 l, a two stage boosting architecture was required. Further, to allow engine scavenging at any operation, supercharger had to be integrated in the air loop. Various air loop system layouts andconcepts were assessed based on the 1-D steady state simulation at full and part load with respect to the fuel consumption.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Modeling of SI and Diesel Engines, 2012, SP-2329

  • ISBN

    978-0-7680-7610-3

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    313-325

  • Počet stran knihy

    400

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Kód UT WoS kapitoly