*Two-Stroke Super/turbocharging
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00214698" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00214698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120/softlib/2013/2013-2-2stroke.zip" target="_blank" >http://fs12120/softlib/2013/2013-2-2stroke.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Two-Stroke Super/turbocharging
Popis výsledku v původním jazyce
*Scavenging of two stroke engine requires the positive pressure difference between inlet and exhaust systems. The excess of scavenging air ? the greater, the poorer scavenging efficiency is ? dilutes burnt gas, decreasing its temperature. The inlet-exhaust pressure difference has to insure the necessary flow-rate during scavenging, depending significantly on available flow area of engine valves during scavenging period. The fast assessment of the system may be done using algebraic model of steady flow through engine with overlapped valve opening, turbocharger turbine-compressor power balance and exhaust gas temperature calculated from energy balance of a reciprocating two-stroke engine. All parameters describing gas exchange quality have to be estimated from experience or found by more deep 1-D or 3-D simulations combined with specific scavenging experiments.
Název v anglickém jazyce
*Two-Stroke Super/turbocharging
Popis výsledku anglicky
*Scavenging of two stroke engine requires the positive pressure difference between inlet and exhaust systems. The excess of scavenging air ? the greater, the poorer scavenging efficiency is ? dilutes burnt gas, decreasing its temperature. The inlet-exhaust pressure difference has to insure the necessary flow-rate during scavenging, depending significantly on available flow area of engine valves during scavenging period. The fast assessment of the system may be done using algebraic model of steady flow through engine with overlapped valve opening, turbocharger turbine-compressor power balance and exhaust gas temperature calculated from energy balance of a reciprocating two-stroke engine. All parameters describing gas exchange quality have to be estimated from experience or found by more deep 1-D or 3-D simulations combined with specific scavenging experiments.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
2-stroke_supercharging
Technické parametry
1,5 MB EXCEL, velmi složité algebraické vzorce programované pomocí Equation Editor; externí součást DASY
Ekonomické parametry
cena 100 000 Kč; zkracuje vývoj dvoudobých motorů s vyplachováním včetně použití EGR
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT FS