Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Two-Stroke Super/turbocharging

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00214698" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00214698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120/softlib/2013/2013-2-2stroke.zip" target="_blank" >http://fs12120/softlib/2013/2013-2-2stroke.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *Two-Stroke Super/turbocharging

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *Scavenging of two stroke engine requires the positive pressure difference between inlet and exhaust systems. The excess of scavenging air ? the greater, the poorer scavenging efficiency is ? dilutes burnt gas, decreasing its temperature. The inlet-exhaust pressure difference has to insure the necessary flow-rate during scavenging, depending significantly on available flow area of engine valves during scavenging period. The fast assessment of the system may be done using algebraic model of steady flow through engine with overlapped valve opening, turbocharger turbine-compressor power balance and exhaust gas temperature calculated from energy balance of a reciprocating two-stroke engine. All parameters describing gas exchange quality have to be estimated from experience or found by more deep 1-D or 3-D simulations combined with specific scavenging experiments.

  • Název v anglickém jazyce

    *Two-Stroke Super/turbocharging

  • Popis výsledku anglicky

    *Scavenging of two stroke engine requires the positive pressure difference between inlet and exhaust systems. The excess of scavenging air ? the greater, the poorer scavenging efficiency is ? dilutes burnt gas, decreasing its temperature. The inlet-exhaust pressure difference has to insure the necessary flow-rate during scavenging, depending significantly on available flow area of engine valves during scavenging period. The fast assessment of the system may be done using algebraic model of steady flow through engine with overlapped valve opening, turbocharger turbine-compressor power balance and exhaust gas temperature calculated from energy balance of a reciprocating two-stroke engine. All parameters describing gas exchange quality have to be estimated from experience or found by more deep 1-D or 3-D simulations combined with specific scavenging experiments.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    2-stroke_supercharging

  • Technické parametry

    1,5 MB EXCEL, velmi složité algebraické vzorce programované pomocí Equation Editor; externí součást DASY

  • Ekonomické parametry

    cena 100 000 Kč; zkracuje vývoj dvoudobých motorů s vyplachováním včetně použití EGR

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT FS