*1-D model dvouválcového čtyřdobého spalovacího motoru se společným ventilem pro sání i výfuk
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213716" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213716 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2013/1ventil_SI_2valec.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2013/1ventil_SI_2valec.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
*1-D model dvouválcového čtyřdobého spalovacího motoru se společným ventilem pro sání i výfuk
Popis výsledku v původním jazyce
*Tento software simuluje pracovní cyklus virtuálního zážehového čtyřdobého motoru se společným ventilem pro sání i výfuk. Model zohledňuje specifický způsob přeplňování pomocí tlakových vln výfukových plynů sousedního válce. Průtokové vlastnosti ventilujsou experimentálně zjištěny. Specifické řízení umožňuje provozovat motor s konstantním přebytkem vzduchu. Tento model může sloužit k dalšímu výzkumu tohoto nekonvenčního řešení, např. různé geometrie výfukových a sacích potrubí, rozvodových orgánů, počet válců a pořadí jejich zapalování, či jeho kalibraci podle experimentálních dat.
Název v anglickém jazyce
*1-D model of two-cylinder four-stroke internal combustion engine with single valve for both intake and exhaust
Popis výsledku anglicky
*This software simulates function of a virtual spark ignited 4-stroke cycle engine with a single valve for both intake and exhaust. The model respects specific method of supercharging by means of exhaust gas pressure pulses of the neighbouring cylinder.Flow parameters of the valve are obtained from experiments. Specific control of air to fuel ratio enables operation with constant AF ratio. This 1-D model can be used for further research on this unconventional concept, e.g. different exhaust and intakemanifold geometry, valves, number of cylinders and their firing orders, and its calibration according to experimental data.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
1ventil_SI_2valec
Technické parametry
Soubor aplikace GT-Power 7.3;
Ekonomické parametry
Software slouží pro simulaci a rychlou optimalizaci nekonvenčního motoru využívající přímé energie výfukových plynů k zvýšení naplnění válce, který umožňuje dosažení výrazně vyšších měrných výkonů bez použití běžné přeplňovací skupiny ? virtuální model šetří čas a náklady při jeho optimalizaci; cca 100000,-
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, FS