Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of Residual Mass Estimation Methods for Cylinder Pressure Heat Release Analysis of HCCI Engines with Negative Valve Overlap

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00227742" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00227742 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4006701" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/1.4006701</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4006701" target="_blank" >10.1115/1.4006701</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of Residual Mass Estimation Methods for Cylinder Pressure Heat Release Analysis of HCCI Engines with Negative Valve Overlap

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increased residual levels in homogeneous charge compression ignition (HCCI) engines employing valve strategies such as recompression or negative valve overlap (NVO) imply that accurate estimation of residual gas fraction (RGF) is critical for cylinder pressure heat release analysis. The objective of the present work was to evaluate three residual estimation methods and assess their suitability under naturally aspirated and boosted HCCI operating conditions: (i) the simple state equation method employs the ideal gas law at exhaust valve closing (EVC); (ii) the Mirsky method assumes isentropic exhaust process; and (iii) the Fitzgerald method models in-cylinder temperature from exhaust valve opening (EVO) to EVC by accounting for heat loss during the exhaust process and uses measured exhaust temperature for calibration. Simulations with a calibrated and validated "virtual engine" were performed for representative HCCI operating conditions of engine speed, fuel-air equivalence ratio, NVO a

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of Residual Mass Estimation Methods for Cylinder Pressure Heat Release Analysis of HCCI Engines with Negative Valve Overlap

  • Popis výsledku anglicky

    Increased residual levels in homogeneous charge compression ignition (HCCI) engines employing valve strategies such as recompression or negative valve overlap (NVO) imply that accurate estimation of residual gas fraction (RGF) is critical for cylinder pressure heat release analysis. The objective of the present work was to evaluate three residual estimation methods and assess their suitability under naturally aspirated and boosted HCCI operating conditions: (i) the simple state equation method employs the ideal gas law at exhaust valve closing (EVC); (ii) the Mirsky method assumes isentropic exhaust process; and (iii) the Fitzgerald method models in-cylinder temperature from exhaust valve opening (EVO) to EVC by accounting for heat loss during the exhaust process and uses measured exhaust temperature for calibration. Simulations with a calibrated and validated "virtual engine" were performed for representative HCCI operating conditions of engine speed, fuel-air equivalence ratio, NVO a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Engineering for Gas Turbines and Power

  • ISSN

    0742-4795

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    134

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Kód UT WoS článku

    000306760800014

  • EID výsledku v databázi Scopus