*Effects of Charge Preheating Methods on the Combustion Phasing Limitations of an HCCI Engine With Negative Valve Overlap
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00227734" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00227734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4007319" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/1.4007319</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4007319" target="_blank" >10.1115/1.4007319</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Effects of Charge Preheating Methods on the Combustion Phasing Limitations of an HCCI Engine With Negative Valve Overlap
Popis výsledku v původním jazyce
*Homogeneous charge compression ignition (HCCI) has the potential to reduce both fuel consumption and NOx emissions compared to normal spark-ignited (SI) combustion. For a relatively low compression ratio engine, high unburned temperatures are needed toinitiate HCCI combustion, which is achieved with large amounts of internal residual or by heating the intake charge. The amount of residual in the combustion chamber is controlled by a recompression valve strategy, which relies on negative valve overlap(NVO) to trap residual gases in the cylinder. A single-cylinder research engine with fully-flexible valve actuation is used to explore the limits of HCCI combustion phasing at a load of similar to 3 bar gross indicated mean effective pressure (IMEPg). This is done by performing two individual sweeps of (a) internal residual fraction (via NVO) and (b) intake air temperature to control combustion phasing. It is found that increasing both of these variables advances the phasing of HCCI comb
Název v anglickém jazyce
*Effects of Charge Preheating Methods on the Combustion Phasing Limitations of an HCCI Engine With Negative Valve Overlap
Popis výsledku anglicky
*Homogeneous charge compression ignition (HCCI) has the potential to reduce both fuel consumption and NOx emissions compared to normal spark-ignited (SI) combustion. For a relatively low compression ratio engine, high unburned temperatures are needed toinitiate HCCI combustion, which is achieved with large amounts of internal residual or by heating the intake charge. The amount of residual in the combustion chamber is controlled by a recompression valve strategy, which relies on negative valve overlap(NVO) to trap residual gases in the cylinder. A single-cylinder research engine with fully-flexible valve actuation is used to explore the limits of HCCI combustion phasing at a load of similar to 3 bar gross indicated mean effective pressure (IMEPg). This is done by performing two individual sweeps of (a) internal residual fraction (via NVO) and (b) intake air temperature to control combustion phasing. It is found that increasing both of these variables advances the phasing of HCCI comb
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Engineering for Gas Turbines and Power
ISSN
0742-4795
e-ISSN
—
Svazek periodika
134
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
000309664000018
EID výsledku v databázi Scopus
—