Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Effects of Charge Preheating Methods on the Combustion Phasing Limitations of an HCCI Engine With Negative Valve Overlap

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00227734" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00227734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4007319" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/1.4007319</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4007319" target="_blank" >10.1115/1.4007319</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *Effects of Charge Preheating Methods on the Combustion Phasing Limitations of an HCCI Engine With Negative Valve Overlap

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *Homogeneous charge compression ignition (HCCI) has the potential to reduce both fuel consumption and NOx emissions compared to normal spark-ignited (SI) combustion. For a relatively low compression ratio engine, high unburned temperatures are needed toinitiate HCCI combustion, which is achieved with large amounts of internal residual or by heating the intake charge. The amount of residual in the combustion chamber is controlled by a recompression valve strategy, which relies on negative valve overlap(NVO) to trap residual gases in the cylinder. A single-cylinder research engine with fully-flexible valve actuation is used to explore the limits of HCCI combustion phasing at a load of similar to 3 bar gross indicated mean effective pressure (IMEPg). This is done by performing two individual sweeps of (a) internal residual fraction (via NVO) and (b) intake air temperature to control combustion phasing. It is found that increasing both of these variables advances the phasing of HCCI comb

  • Název v anglickém jazyce

    *Effects of Charge Preheating Methods on the Combustion Phasing Limitations of an HCCI Engine With Negative Valve Overlap

  • Popis výsledku anglicky

    *Homogeneous charge compression ignition (HCCI) has the potential to reduce both fuel consumption and NOx emissions compared to normal spark-ignited (SI) combustion. For a relatively low compression ratio engine, high unburned temperatures are needed toinitiate HCCI combustion, which is achieved with large amounts of internal residual or by heating the intake charge. The amount of residual in the combustion chamber is controlled by a recompression valve strategy, which relies on negative valve overlap(NVO) to trap residual gases in the cylinder. A single-cylinder research engine with fully-flexible valve actuation is used to explore the limits of HCCI combustion phasing at a load of similar to 3 bar gross indicated mean effective pressure (IMEPg). This is done by performing two individual sweeps of (a) internal residual fraction (via NVO) and (b) intake air temperature to control combustion phasing. It is found that increasing both of these variables advances the phasing of HCCI comb

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Engineering for Gas Turbines and Power

  • ISSN

    0742-4795

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    134

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

    000309664000018

  • EID výsledku v databázi Scopus