Kvantifikace vírových struktur ve válci spalovacího motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02101365" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02101365 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvantifikace vírových struktur ve válci spalovacího motoru
Popis výsledku v původním jazyce
V práci je stručně zmíněn stávající postup vyhodnocování standardní aerodynamické zkoušky hlavy válců pístového spalovacího motoru a výsledků matematického modelování pomocí integrálních parametrů s uvedením výhod a nevýhod. Byl navržen další způsob kvantifikování úrovně vírových pohybů, definovaný na základě vířivosti diskrétně vyhodnocované na jednotlivých elementech výpočetní sítě. Tento způsob vyhodnocení lze analogicky provádět i při zpracování výsledků měření rychlostních polí metodou PIV a umožňuje tak nový kvalitativní přístup při porovnání výpočtu s experimentem. Dále byla zjišťována míra korelace různých integrálních veličin, popisujících úroveň vírových pohybů s vypočtenými parametry turbulence (kinetická energie, rychlost disipace a intenzita turbulence) vyhodnocovaných vždy v určitých rovinách ve válci.
Název v anglickém jazyce
Quantification of the Vortex Structure in an IC Engine
Popis výsledku anglicky
The paper brings summary of the current approach to the evaluation of the steady flow test of an ICE cylinder head and mathematical simulation using integral parameters. Benefits and disadvantages of this approach are also discussed. Alternative method of quantification of the vortex motion level was proposed. It was defined on the basis of the vorticity discreetly evaluated on the computational grid particular elements. This technique of the data evaluation is possible to apply to velocity fields obtained by means of the PIV method. It allows comparison of computed data with experiments. Further the correlation rate of various integral quantities describing vortex motion level with turbulence parameters (turbulent kinetic energy, dissipation rate andturbulence intensity) computed in separated planes in the ICE cylinder was investigated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Colloquium FLUID DYNAMICS 2004
ISBN
80-85918-89-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
47-50
Název nakladatele
AV ČR, Ústav termomechaniky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—