Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvantifikace vírových struktur ve válci spalovacího motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02101365" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02101365 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kvantifikace vírových struktur ve válci spalovacího motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V práci je stručně zmíněn stávající postup vyhodnocování standardní aerodynamické zkoušky hlavy válců pístového spalovacího motoru a výsledků matematického modelování pomocí integrálních parametrů s uvedením výhod a nevýhod. Byl navržen další způsob kvantifikování úrovně vírových pohybů, definovaný na základě vířivosti diskrétně vyhodnocované na jednotlivých elementech výpočetní sítě. Tento způsob vyhodnocení lze analogicky provádět i při zpracování výsledků měření rychlostních polí metodou PIV a umožňuje tak nový kvalitativní přístup při porovnání výpočtu s experimentem. Dále byla zjišťována míra korelace různých integrálních veličin, popisujících úroveň vírových pohybů s vypočtenými parametry turbulence (kinetická energie, rychlost disipace a intenzita turbulence) vyhodnocovaných vždy v určitých rovinách ve válci.

  • Název v anglickém jazyce

    Quantification of the Vortex Structure in an IC Engine

  • Popis výsledku anglicky

    The paper brings summary of the current approach to the evaluation of the steady flow test of an ICE cylinder head and mathematical simulation using integral parameters. Benefits and disadvantages of this approach are also discussed. Alternative method of quantification of the vortex motion level was proposed. It was defined on the basis of the vorticity discreetly evaluated on the computational grid particular elements. This technique of the data evaluation is possible to apply to velocity fields obtained by means of the PIV method. It allows comparison of computed data with experiments. Further the correlation rate of various integral quantities describing vortex motion level with turbulence parameters (turbulent kinetic energy, dissipation rate andturbulence intensity) computed in separated planes in the ICE cylinder was investigated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Colloquium FLUID DYNAMICS 2004

  • ISBN

    80-85918-89-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    47-50

  • Název nakladatele

    AV ČR, Ústav termomechaniky

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku