Není k dispozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02101382" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02101382 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology of HCCI Engine Transient Regime Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with a simulation of HCCI engine transients. Control of start-of-combustion and HCCI/diesel combustion mode switching are the main issues connected to the combustion system use. A methodology of 0-D approach to simulation of both HCCI and diesel combustion are described. The model is capable of simulating combustion mode switching. The model is incorporated in the 1-D simulation GT-Power code through a user routine. Control of mode switching and basic ECU functions are simulated in theMatlab/Simulink code. Examples of these results are presented.
Název v anglickém jazyce
Methodology of HCCI Engine Transient Regime Simulation
Popis výsledku anglicky
The article deals with a simulation of HCCI engine transients. Control of start-of-combustion and HCCI/diesel combustion mode switching are the main issues connected to the combustion system use. A methodology of 0-D approach to simulation of both HCCI and diesel combustion are described. The model is capable of simulating combustion mode switching. The model is incorporated in the 1-D simulation GT-Power code through a user routine. Control of mode switching and basic ECU functions are simulated in theMatlab/Simulink code. Examples of these results are presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
18-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—