Vyhodnocení nerovnoměrnosti úhlové rychlosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F06%3A02118731" target="_blank" >RIV/68407700:21220/06:02118731 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Instantaneous Angular Velocity Irregularity Evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents some signal processing algorithms and its implementation for an engine diagnostic system based on the instantaneous angular velocity irregularity evaluation method. This method is investigated at the Department of Instrumentation andControl Engineering, Faculty of Mechanical Engineering of the Czech Technical University in Prague. This method presents a completion of the existing engine diagnostic methods based on vibration, sound or exhausts gas analysis. The presented system is based on the TMS32C6713 DSP necessary for the real time signal processing chain implementation as the system is working with the sampling frequency of 200 kHz and a very high filter's order on several places of the system. This system is designated to provide a noise free signal to a engine diagnostic system eliminating the influence of sensor-engine system vibrations
Název v anglickém jazyce
Instantaneous Angular Velocity Irregularity Evaluation
Popis výsledku anglicky
This paper presents some signal processing algorithms and its implementation for an engine diagnostic system based on the instantaneous angular velocity irregularity evaluation method. This method is investigated at the Department of Instrumentation andControl Engineering, Faculty of Mechanical Engineering of the Czech Technical University in Prague. This method presents a completion of the existing engine diagnostic methods based on vibration, sound or exhausts gas analysis. The presented system is based on the TMS32C6713 DSP necessary for the real time signal processing chain implementation as the system is working with the sampling frequency of 200 kHz and a very high filter's order on several places of the system. This system is designated to provide a noise free signal to a engine diagnostic system eliminating the influence of sensor-engine system vibrations
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDERS 2006 - Proceedings
ISBN
0-9552047-1-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
369-375
Název nakladatele
Texas Instruments
Místo vydání
Houston
Místo konání akce
Munich
Datum konání akce
4. 4. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—