Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyhodnocení nerovnoměrnosti úhlové rychlosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F06%3A02118731" target="_blank" >RIV/68407700:21220/06:02118731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Instantaneous Angular Velocity Irregularity Evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents some signal processing algorithms and its implementation for an engine diagnostic system based on the instantaneous angular velocity irregularity evaluation method. This method is investigated at the Department of Instrumentation andControl Engineering, Faculty of Mechanical Engineering of the Czech Technical University in Prague. This method presents a completion of the existing engine diagnostic methods based on vibration, sound or exhausts gas analysis. The presented system is based on the TMS32C6713 DSP necessary for the real time signal processing chain implementation as the system is working with the sampling frequency of 200 kHz and a very high filter's order on several places of the system. This system is designated to provide a noise free signal to a engine diagnostic system eliminating the influence of sensor-engine system vibrations

  • Název v anglickém jazyce

    Instantaneous Angular Velocity Irregularity Evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents some signal processing algorithms and its implementation for an engine diagnostic system based on the instantaneous angular velocity irregularity evaluation method. This method is investigated at the Department of Instrumentation andControl Engineering, Faculty of Mechanical Engineering of the Czech Technical University in Prague. This method presents a completion of the existing engine diagnostic methods based on vibration, sound or exhausts gas analysis. The presented system is based on the TMS32C6713 DSP necessary for the real time signal processing chain implementation as the system is working with the sampling frequency of 200 kHz and a very high filter's order on several places of the system. This system is designated to provide a noise free signal to a engine diagnostic system eliminating the influence of sensor-engine system vibrations

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDERS 2006 - Proceedings

  • ISBN

    0-9552047-1-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    369-375

  • Název nakladatele

    Texas Instruments

  • Místo vydání

    Houston

  • Místo konání akce

    Munich

  • Datum konání akce

    4. 4. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku