Zvyšování konkurenceschopnosti inovacemi v malých a středních podnicích - pomocí řízení znalostí a metod copmetitive Intelligence. Případová studie klastru omnipack
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A00133452" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:00133452 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zvyšování konkurenceschopnosti inovacemi v malých a středních podnicích - pomocí řízení znalostí a metod copmetitive Intelligence. Případová studie klastru omnipack
Popis výsledku v původním jazyce
Inovační strategie je součástí celopodnikové strategie a inovační management je komplexní činnost prostupující celou firmou. Úspěšné naplnění inovační strategie znamená nejen dosáhnout průběžné inovace produktů a procesů jejich tvorby a prodeje, ale zahrnuje také systematickou práci s talenty (lidskými zdroji) a navazování strategických synergických spojení s ostatními subjekty na trhu. V příspěvku jsou popisovány různé typy inovačních strategií, jako operační, strategická a inovace potřeb, dále Inovační strategie podle výsledku SWOT analýzy, Rozvratná (disruptivní) inovační strategie, princip asymetrického zacílení inovační strategie a problematika nezbytné analýzy RPV (resources, processes and values - zdroje, procesy, hodnoty).
Název v anglickém jazyce
Enhancing Competitivenes of Innovative sme Through Knowledge System Using Competitive Intelligence (Case: Business Cluster Omnipack)
Popis výsledku anglicky
Authors have researched innovative SMEs in the Czech Republic and came with the following recommendations: - SMEs in certain sectors should combine the forces with other companies, research institutions, universities and supporting organizations in the form of business clusters; - Business clusters should access and utilise external information sources by the means of Competitive Intelligence; - Members of a business cluster should process and share knowledge by the means of an effective and efficient knowledge system. The research done by the authors for a business cluster OMNIPACK included mapping of the specific information needs, screening of the available information sources, designing the tailor-made knowledge base, creating an ontology of topics, developing methodology for knowledge-driven access to information and implementing the prototype of knowledge portal using topic maps.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1ET210170503" target="_blank" >1ET210170503: Znalostní báze pro vyhledávání a rozvoj synergických podnikatelských seskupení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Strategické řízení a jeho podpora informačními systémy
ISBN
978-80-248-1466-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
5. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—