Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

1-D simulace tlakových vln v radiální turbině turbodmychadla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02139566" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02139566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    1-D Simulation of Waves inside a Turbocharger Radial Turbine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Unsteady turbine model with distributed parameters consists in combination of unsteady 1-D flow simulation and calibrated 1-D steady model of a turbine. Experiment based turbine map is described and parametrized by the steady 1-D model of 10 calibrationparameters - SAE 2002-01- 0377. Waves inside a turbine are simulated by combination of standard GT Power modules adapted to blade cascades and scroll features described by mentioned parameters, velocity transformations and centrifugal force influence. The resulting torque inside rotating impeller channel is integrated during every time step. Results are transferred to the dynamic model of a turbocharger rotor - SAE 2008-01-0295. The results are suitable for better accuracy of any 1-D engine simulation.

  • Název v anglickém jazyce

    1-D Simulation of Waves inside a Turbocharger Radial Turbine

  • Popis výsledku anglicky

    Unsteady turbine model with distributed parameters consists in combination of unsteady 1-D flow simulation and calibrated 1-D steady model of a turbine. Experiment based turbine map is described and parametrized by the steady 1-D model of 10 calibrationparameters - SAE 2002-01- 0377. Waves inside a turbine are simulated by combination of standard GT Power modules adapted to blade cascades and scroll features described by mentioned parameters, velocity transformations and centrifugal force influence. The resulting torque inside rotating impeller channel is integrated during every time step. Results are transferred to the dynamic model of a turbocharger rotor - SAE 2008-01-0295. The results are suitable for better accuracy of any 1-D engine simulation.

Klasifikace

  • Druh

    X - Nezařazeno

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů