Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Plně nestacionární 1-D simulace charakteristiky radiální turbiny turbodmychadla za vysokých frekvencí pulsací použitím modulů GT Power

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152260" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High-Frequency Unsteady Radial Turbine Map Approximation and Extrapolation by 1-D simulation using GT Power Modules

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experiment based turbine map consists in reduced mass flow rate or isentropic efficiency in dependence on pressure ratio close to optimum reduced speed (blade tip speed ratio). It is described and parametrized by the new fully-unsteady 1-D model of 10 calibration parameters - SAE 2002-01- 0377 based on GT Power unsteady flow modules. The best fitting is possible using optimizer - SAE 2008-01-0295. The model is directly built-in in GT Power without using lumped-parameter turbine maps. The calibration isdone simulating steady-operation at turbocharger test-rig in GT Power and comparing the results to steady-operation turbine map. The results are suitable for extrapolation to broad range of blade tip speed ratios and may be used in 1-D engine simulations, especially at transient operation.

  • Název v anglickém jazyce

    High-Frequency Unsteady Radial Turbine Map Approximation and Extrapolation by 1-D simulation using GT Power Modules

  • Popis výsledku anglicky

    Experiment based turbine map consists in reduced mass flow rate or isentropic efficiency in dependence on pressure ratio close to optimum reduced speed (blade tip speed ratio). It is described and parametrized by the new fully-unsteady 1-D model of 10 calibration parameters - SAE 2002-01- 0377 based on GT Power unsteady flow modules. The best fitting is possible using optimizer - SAE 2008-01-0295. The model is directly built-in in GT Power without using lumped-parameter turbine maps. The calibration isdone simulating steady-operation at turbocharger test-rig in GT Power and comparing the results to steady-operation turbine map. The results are suitable for extrapolation to broad range of blade tip speed ratios and may be used in 1-D engine simulations, especially at transient operation.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    RAD_TUR_2008.gtm

  • Technické parametry

    GT Suite v. 6.2

  • Ekonomické parametry

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT, Fakulta strojní