Plně nestacionární 1-D simulace charakteristiky radiální turbiny turbodmychadla za vysokých frekvencí pulsací použitím modulů GT Power
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152260" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152260 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
High-Frequency Unsteady Radial Turbine Map Approximation and Extrapolation by 1-D simulation using GT Power Modules
Popis výsledku v původním jazyce
Experiment based turbine map consists in reduced mass flow rate or isentropic efficiency in dependence on pressure ratio close to optimum reduced speed (blade tip speed ratio). It is described and parametrized by the new fully-unsteady 1-D model of 10 calibration parameters - SAE 2002-01- 0377 based on GT Power unsteady flow modules. The best fitting is possible using optimizer - SAE 2008-01-0295. The model is directly built-in in GT Power without using lumped-parameter turbine maps. The calibration isdone simulating steady-operation at turbocharger test-rig in GT Power and comparing the results to steady-operation turbine map. The results are suitable for extrapolation to broad range of blade tip speed ratios and may be used in 1-D engine simulations, especially at transient operation.
Název v anglickém jazyce
High-Frequency Unsteady Radial Turbine Map Approximation and Extrapolation by 1-D simulation using GT Power Modules
Popis výsledku anglicky
Experiment based turbine map consists in reduced mass flow rate or isentropic efficiency in dependence on pressure ratio close to optimum reduced speed (blade tip speed ratio). It is described and parametrized by the new fully-unsteady 1-D model of 10 calibration parameters - SAE 2002-01- 0377 based on GT Power unsteady flow modules. The best fitting is possible using optimizer - SAE 2008-01-0295. The model is directly built-in in GT Power without using lumped-parameter turbine maps. The calibration isdone simulating steady-operation at turbocharger test-rig in GT Power and comparing the results to steady-operation turbine map. The results are suitable for extrapolation to broad range of blade tip speed ratios and may be used in 1-D engine simulations, especially at transient operation.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
RAD_TUR_2008.gtm
Technické parametry
GT Suite v. 6.2
Ekonomické parametry
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT, Fakulta strojní