Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aproximace a extrapolace charakteristiky odstředivého kompresoru pro 1-D simulace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02139640" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02139640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Turbocharger Compressor Map Approximation and Extrapolation for 1-D simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experiment based compressor map consists in pressure ratio or isentropic efficiency in dependence on reduced mass flow rate at constant reduced speed. It is described by the best fitting functions and parametrized. Original method of compressor map approximation by rational polynomial function. It estimates the states of pressure ratio < 1 and efficency (using Euler turbine theorem) for the interval surge limit - choke limit. It si especially suitable for 1-D engine simulation. The results are suitablefor extrapolation to very low pressure ratios (even less than 1) and may be used in 1-D engine simulations, especially at transient operation. SAE Paper 2006-01-0659

  • Název v anglickém jazyce

    Turbocharger Compressor Map Approximation and Extrapolation for 1-D simulation

  • Popis výsledku anglicky

    Experiment based compressor map consists in pressure ratio or isentropic efficiency in dependence on reduced mass flow rate at constant reduced speed. It is described by the best fitting functions and parametrized. Original method of compressor map approximation by rational polynomial function. It estimates the states of pressure ratio < 1 and efficency (using Euler turbine theorem) for the interval surge limit - choke limit. It si especially suitable for 1-D engine simulation. The results are suitablefor extrapolation to very low pressure ratios (even less than 1) and may be used in 1-D engine simulations, especially at transient operation. SAE Paper 2006-01-0659

Klasifikace

  • Druh

    X - Nezařazeno

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů