Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Objemový motor nové koncepce pro využití nízkopotenciálového tepla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152222" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Novel Positive-Displacement Engine for the Use of Low-Temperature Heat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of a new engine concept is presented as an example of the use of simulation methods in an early stage of design. A novel positive displacement engine component with a cycling piston using conchoid mechanism (unlike a Wankel engine) is used. The five-period cycle realized inside and between four positive displacement components has been developed. The cycle appears to be competitive to current Stirling engine cycles. The heat supply period can be realized in a heat exchanger at controlable pressure/volume conditions combining changes of volume at the second stage of a compressor side and the first of an expander side. Expansion is performed to the atmospheric pressure. The need for low-temperature heat exchanger is avoided by the use ofan open cycle with air as working fluid. The cycle efficiency was estimated by idealized cycle to confirm the potential of the engine at limited heat supply temperatures.

  • Název v anglickém jazyce

    Novel Positive-Displacement Engine for the Use of Low-Temperature Heat

  • Popis výsledku anglicky

    The development of a new engine concept is presented as an example of the use of simulation methods in an early stage of design. A novel positive displacement engine component with a cycling piston using conchoid mechanism (unlike a Wankel engine) is used. The five-period cycle realized inside and between four positive displacement components has been developed. The cycle appears to be competitive to current Stirling engine cycles. The heat supply period can be realized in a heat exchanger at controlable pressure/volume conditions combining changes of volume at the second stage of a compressor side and the first of an expander side. Expansion is performed to the atmospheric pressure. The need for low-temperature heat exchanger is avoided by the use ofan open cycle with air as working fluid. The cycle efficiency was estimated by idealized cycle to confirm the potential of the engine at limited heat supply temperatures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BJ - Termodynamika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus