*Mathematical Model of Rotary Engine in GT-Power ver. 2013
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213692" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213692 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2013/Rotary_Engine_ver-2013.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2013/Rotary_Engine_ver-2013.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Mathematical Model of Rotary Engine in GT-Power ver. 2013
Popis výsledku v původním jazyce
*The main objective of this software is to describe a new rotary engine concept features. The presented analysis tool is a 1-D model of five period cycle realization in a positive-displacement engine with cycling piston motion, where the working spaces are created mostly between pistons, i.e., not between a piston and stator (?cylinder?) of an engine. The working fluid is used atmospheric air. The heat supply period can be realized in a heat exchange at controlable pressure/volume conditions combining changes of volume at the second stage of a compressor side and the first of expander side. Expansion is performed to the atmospheric pressure. Model created in GT-Power has been used for optimization the size of each stage, the beginning and the opening time of the communication ports and rotation between neighboring stages. The model is calibrated by the new measured. There are new outputs of computed values.
Název v anglickém jazyce
*Mathematical Model of Rotary Engine in GT-Power ver. 2013
Popis výsledku anglicky
*The main objective of this software is to describe a new rotary engine concept features. The presented analysis tool is a 1-D model of five period cycle realization in a positive-displacement engine with cycling piston motion, where the working spaces are created mostly between pistons, i.e., not between a piston and stator (?cylinder?) of an engine. The working fluid is used atmospheric air. The heat supply period can be realized in a heat exchange at controlable pressure/volume conditions combining changes of volume at the second stage of a compressor side and the first of expander side. Expansion is performed to the atmospheric pressure. Model created in GT-Power has been used for optimization the size of each stage, the beginning and the opening time of the communication ports and rotation between neighboring stages. The model is calibrated by the new measured. There are new outputs of computed values.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
GT-Power_Rotary_Engine_Model
Technické parametry
Instalace GT-Power
Ekonomické parametry
Zkrácení a zlevnění vývoje motoru; cca 150 000,-
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, FS