Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Some Observations on Development and Testing of a Simple Autotuning Algorithm for PID Controllers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F09%3A00160214" target="_blank" >RIV/68407700:21220/09:00160214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some Observations on Development and Testing of a Simple Autotuning Algorithm for PID Controllers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main disadvantage of standard PID type controllers is the absence of autotuning features. Implementation of such controllers requires time-consuming tuning, and very often the presence of expensive experts. Therefore, there is quite strong pressure to equip new PID controllers with simple autotuners. Recently, tuners based on relay experiments have become popular. However, the use of autotuners of this kind requires the control process to be stopped temporarily during the relay experiment. For thesereasons, even controllers equipped with these autotuning facilities are used without any tuning. This unsatisfactory situation has motivated us to develop a new frequency response based autotuning algorithm that does not use any model of the controlledplant and enables the controller parameters to be changed without the necessity to break the control process.

  • Název v anglickém jazyce

    Some Observations on Development and Testing of a Simple Autotuning Algorithm for PID Controllers

  • Popis výsledku anglicky

    The main disadvantage of standard PID type controllers is the absence of autotuning features. Implementation of such controllers requires time-consuming tuning, and very often the presence of expensive experts. Therefore, there is quite strong pressure to equip new PID controllers with simple autotuners. Recently, tuners based on relay experiments have become popular. However, the use of autotuners of this kind requires the control process to be stopped temporarily during the relay experiment. For thesereasons, even controllers equipped with these autotuning facilities are used without any tuning. This unsatisfactory situation has motivated us to develop a new frequency response based autotuning algorithm that does not use any model of the controlledplant and enables the controller parameters to be changed without the necessity to break the control process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F07%2F1667" target="_blank" >GA101/07/1667: Provozně zajištěná pokročilá regulace tepelně-energetických zařízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS Transactioms on Systems and Control

  • ISSN

    1991-8763

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus