Some Observations on Development and Testing of a Simple Autotuning Algorithm for PID Controllers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F09%3A00160214" target="_blank" >RIV/68407700:21220/09:00160214 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Some Observations on Development and Testing of a Simple Autotuning Algorithm for PID Controllers
Popis výsledku v původním jazyce
The main disadvantage of standard PID type controllers is the absence of autotuning features. Implementation of such controllers requires time-consuming tuning, and very often the presence of expensive experts. Therefore, there is quite strong pressure to equip new PID controllers with simple autotuners. Recently, tuners based on relay experiments have become popular. However, the use of autotuners of this kind requires the control process to be stopped temporarily during the relay experiment. For thesereasons, even controllers equipped with these autotuning facilities are used without any tuning. This unsatisfactory situation has motivated us to develop a new frequency response based autotuning algorithm that does not use any model of the controlledplant and enables the controller parameters to be changed without the necessity to break the control process.
Název v anglickém jazyce
Some Observations on Development and Testing of a Simple Autotuning Algorithm for PID Controllers
Popis výsledku anglicky
The main disadvantage of standard PID type controllers is the absence of autotuning features. Implementation of such controllers requires time-consuming tuning, and very often the presence of expensive experts. Therefore, there is quite strong pressure to equip new PID controllers with simple autotuners. Recently, tuners based on relay experiments have become popular. However, the use of autotuners of this kind requires the control process to be stopped temporarily during the relay experiment. For thesereasons, even controllers equipped with these autotuning facilities are used without any tuning. This unsatisfactory situation has motivated us to develop a new frequency response based autotuning algorithm that does not use any model of the controlledplant and enables the controller parameters to be changed without the necessity to break the control process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F07%2F1667" target="_blank" >GA101/07/1667: Provozně zajištěná pokročilá regulace tepelně-energetických zařízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
WSEAS Transactioms on Systems and Control
ISSN
1991-8763
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
GR - Řecká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—