Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of Radial Turbocharger Turbine Characteristics under Real Conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F09%3A00161063" target="_blank" >RIV/68407700:21220/09:00161063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of Radial Turbocharger Turbine Characteristics under Real Conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with investigation of flow characteristics of turbocharger turbine under real operating conditions on engine by means of combination of experimental data and advanced 1-D code for combustion engine simulation. A method for turbocharger turbine on engine identification similar in principle to the three pressure analysis has been applied on radial turbine with variable geometry. A new computational module has been developed to allow identification of instantaneous flow and efficiency characteristics of the turbine. The method is based on simultaneous measurement of turbine inlet and outlet average pressure as well as pressure oscillations and instantaneous turbocharger speed measurement. Measured data were then used as boundary conditionsfor 1-D simulation model. The method allows modifications of steady state turbine characteristics towards the pulsating flow characteristics. Steady state engine operation has been investigated in this phase

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of Radial Turbocharger Turbine Characteristics under Real Conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with investigation of flow characteristics of turbocharger turbine under real operating conditions on engine by means of combination of experimental data and advanced 1-D code for combustion engine simulation. A method for turbocharger turbine on engine identification similar in principle to the three pressure analysis has been applied on radial turbine with variable geometry. A new computational module has been developed to allow identification of instantaneous flow and efficiency characteristics of the turbine. The method is based on simultaneous measurement of turbine inlet and outlet average pressure as well as pressure oscillations and instantaneous turbocharger speed measurement. Measured data were then used as boundary conditionsfor 1-D simulation model. The method allows modifications of steady state turbine characteristics towards the pulsating flow characteristics. Steady state engine operation has been investigated in this phase

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP527" target="_blank" >GP101/08/P527: Metoda a zařízení pro identifikaci nepravidelnosti hoření při použití obnovitelných plynných paliv v pístovém spalovacím motoru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Modeling of SI and Diesel Engines 2009

  • ISBN

    978-0-7680-2152-3

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    250

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Kód UT WoS kapitoly