Study of Pressure Wave Supercharger using 1-D Approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00175380" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00175380 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Study of Pressure Wave Supercharger using 1-D Approach
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a thorough investigation of the pressure wave supercharger (PWS) and tries to response to the questions of feasibility and applicability potential of this technology in IC engine applications. It introduces a 1-D model of a PWS in GT-SUITE calibrated by experiments on the steady flow test rig. Limits of PWS operation regarding pressures, temperatures and mass flows are mapped on the virtual test rig utilizing the calibrated 1-D code using the example of a MAZDA COMPREX device. The device is further tested in GT-SUITE on a Yamaha YZF - R6 SI engine applied by the CTU the CarTech team as a drive train in the Formula Student/SAE car. The engine full load, part load and transient response are simulated at different engine speeds and possible PWS control possibilities are also introduced.
Název v anglickém jazyce
Study of Pressure Wave Supercharger using 1-D Approach
Popis výsledku anglicky
This paper presents a thorough investigation of the pressure wave supercharger (PWS) and tries to response to the questions of feasibility and applicability potential of this technology in IC engine applications. It introduces a 1-D model of a PWS in GT-SUITE calibrated by experiments on the steady flow test rig. Limits of PWS operation regarding pressures, temperatures and mass flows are mapped on the virtual test rig utilizing the calibrated 1-D code using the example of a MAZDA COMPREX device. The device is further tested in GT-SUITE on a Yamaha YZF - R6 SI engine applied by the CTU the CarTech team as a drive train in the Formula Student/SAE car. The engine full load, part load and transient response are simulated at different engine speeds and possible PWS control possibilities are also introduced.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—