Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study of Pressure Wave Supercharger using 1-D Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00175383" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00175383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study of Pressure Wave Supercharger using 1-D Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a thorough investigation of the pressure wave supercharger (PWS) and tries to response to the questions of feasibility and applicability potential of this technology in IC engine applications. It introduces a 1-D model of a PWS in GT-SUITE calibrated by experiments on the steady flow test rig. Limits of PWS operation regarding pressures, temperatures and mass flows are mapped on the virtual test rig utilizing the calibrated 1-D code using the example of a MAZDA COMPREX device. The device is further tested in GT-SUITE on a Yamaha YZF - R6 SI engine applied by the CTU the CarTech team as a drive train in the Formula Student/SAE car. The engine full load, part load and transient response are simulated at different engine speeds and possible PWS control possibilities are also introduced.

  • Název v anglickém jazyce

    Study of Pressure Wave Supercharger using 1-D Approach

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a thorough investigation of the pressure wave supercharger (PWS) and tries to response to the questions of feasibility and applicability potential of this technology in IC engine applications. It introduces a 1-D model of a PWS in GT-SUITE calibrated by experiments on the steady flow test rig. Limits of PWS operation regarding pressures, temperatures and mass flows are mapped on the virtual test rig utilizing the calibrated 1-D code using the example of a MAZDA COMPREX device. The device is further tested in GT-SUITE on a Yamaha YZF - R6 SI engine applied by the CTU the CarTech team as a drive train in the Formula Student/SAE car. The engine full load, part load and transient response are simulated at different engine speeds and possible PWS control possibilities are also introduced.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings - XLI. International Scientific Conference of Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Combustion Engines, KOKA 2010

  • ISBN

    978-80-7372-632-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    6. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku