Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-body Dynamics Based Gear Mesh Models for Prediction of Gear Dynamics and Transmission Error

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00201427" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00201427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://papers.sae.org/2010-01-0897/" target="_blank" >http://papers.sae.org/2010-01-0897/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2010-01-0897" target="_blank" >10.4271/2010-01-0897</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-body Dynamics Based Gear Mesh Models for Prediction of Gear Dynamics and Transmission Error

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Gear trains applied to automotive transmissions and combustion engines are potential excitation sources of undesired whine noise. Consequently, the prediction of gear whine issues in an early stage of the product development process is strongly requested. Beside the actual excitation mechanism which is closely related to the gear's transmission error, the vibratory behavior (e.g. resonances) of other affected components like shafts, bearings and housing plays an important role in terms of structure borne noise transfer. The paper deals with gear contact models of different degree of detail, which are embedded in a multi-body dynamics (MBD) environment. Since gear meshing frequency and their harmonics may easily reach up to 5 kHz or even 10 kHz, appliedgear contact models must be highly efficient with respect to calculation performance. Otherwise, major requirements of the development process in terms of process time can not be satisfied as is the case with FEA-based contact models. Mo

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-body Dynamics Based Gear Mesh Models for Prediction of Gear Dynamics and Transmission Error

  • Popis výsledku anglicky

    Gear trains applied to automotive transmissions and combustion engines are potential excitation sources of undesired whine noise. Consequently, the prediction of gear whine issues in an early stage of the product development process is strongly requested. Beside the actual excitation mechanism which is closely related to the gear's transmission error, the vibratory behavior (e.g. resonances) of other affected components like shafts, bearings and housing plays an important role in terms of structure borne noise transfer. The paper deals with gear contact models of different degree of detail, which are embedded in a multi-body dynamics (MBD) environment. Since gear meshing frequency and their harmonics may easily reach up to 5 kHz or even 10 kHz, appliedgear contact models must be highly efficient with respect to calculation performance. Otherwise, major requirements of the development process in terms of process time can not be satisfied as is the case with FEA-based contact models. Mo

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Transmission and Driveline, 2010

  • ISBN

    978-0-7680-3425-7

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    342

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Kód UT WoS kapitoly