Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočty MKP pro kontrolu konstrukčního návrhu hlavy a válce leteckého pístového motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00179874" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00179874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výpočty MKP pro kontrolu konstrukčního návrhu hlavy a válce leteckého pístového motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek dokumentuje koncepci a hlavní výsledky analýzy vedení tepla a pevnostní analýzy provedených na válci a hlavě leteckého pístového motoru. Pole napětí a teploty byla vypočtena komerčním MKP softwarem Abaqus. Napjatost soustavy byla stanovena pro uvažovaná mechanická a teplotní namáhání. Kontrole bylo podrobeno několik modifikací původní geometrie s cílem nalézt vhodné řešení z hlediska pevnosti a odvodu tepla. Zde uvedené výsledky jsou předběžným ověřením konstrukčního návrhu. V další fázi je počítáno s kalibrací modelů dle měření na prototypu motoru pro získání přesnějších podkladů pro uvažovanou řadu motorů.

  • Název v anglickém jazyce

    FEM analyses for design verification of an aircraft engine cylinder and a head of cylinder

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the conception and main results of the heat transfer and stress analyses of the cylinder and the head of cylinder of the aircraft piston engine. The stress and temperature fields were evaluated by the commercial FEM code Abaqus. Stresses in the assembly were computed with respect to mechanical and temperature loading. Several design modifications were compared in order to find a proper solution regarding the strength and heat transfer. The presented results are preliminary verification of the proposed design. Subsequently, the FE models will be calibrated by measuring on the engine prototype to get more accurate estimates for successive engine series.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Studentská tvůrčí činnost, sborník 2011

  • ISBN

    978-80-01-04796-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "nečíslov. (ArtNo=DP4)"

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze, FS

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    29. 3. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku