Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FEM analyses for design verification of aircraft engine parts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00180757" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00180757 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FEM analyses for design verification of aircraft engine parts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper documents the concept and some major results of the heat transfer and stress analyses performed on a cylinder and a cylinder head of an aircraft piston engine. Both stress and temperature fields were computed by the FEM software Abaqus. The stresses in the assembly were calculated as a consequence of major mechanical loads together with deformation influence of the steady state temperature field. Several modifications of geometry were considered in the sense of their influence on cooling performance and strength. It should be noted that these analyses are preliminary and were performed for the purpose of supporting the engine design optimization. In the future prospects, it is assumed that all these models will be calibrated by datameasured on the engine prototype in order to get more relevant results for the planned engine series.

  • Název v anglickém jazyce

    FEM analyses for design verification of aircraft engine parts

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper documents the concept and some major results of the heat transfer and stress analyses performed on a cylinder and a cylinder head of an aircraft piston engine. Both stress and temperature fields were computed by the FEM software Abaqus. The stresses in the assembly were calculated as a consequence of major mechanical loads together with deformation influence of the steady state temperature field. Several modifications of geometry were considered in the sense of their influence on cooling performance and strength. It should be noted that these analyses are preliminary and were performed for the purpose of supporting the engine design optimization. In the future prospects, it is assumed that all these models will be calibrated by datameasured on the engine prototype in order to get more relevant results for the planned engine series.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2011

  • ISBN

    978-80-87012-33-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    427-430

  • Název nakladatele

    Ústav termomechaniky AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Svartka

  • Datum konání akce

    9. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000313492700100