VISUALIZATION OF BOUNDARY LAYER SEPARATION AND PASSIVE FLOW CONTROL ON AIRFOILS AND BODIES IN WIND-TUNNEL AND IN-FLIGHT EXPERIMENTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00182031" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00182031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20122501078" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20122501078</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20122501078" target="_blank" >10.1051/epjconf/20122501078</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VISUALIZATION OF BOUNDARY LAYER SEPARATION AND PASSIVE FLOW CONTROL ON AIRFOILS AND BODIES IN WIND-TUNNEL AND IN-FLIGHT EXPERIMENTS
Popis výsledku v původním jazyce
Infrared camera, Particle Image Velocimetry, smokewire, tuft filaments and oil-flow visualization techniques were used for wind-tunnel and in-flight investigation of boundary layer separation, both stall and separation bubbles, related to the low-Reynolds numbers transition mechanism. Airfoils of Wortmann FX66 series and FX66 series wing-fuselage interaction, as well as modern airfoils and their wing-fuselage geometry were subject to study. The presence of previously identified structures in the CFD modelling, such as horse-shoe vortices, was confirmed in the flow. Wind-tunnels and in-flight measurements on sailplanes were carried out and effect of passive flow control devices
Název v anglickém jazyce
VISUALIZATION OF BOUNDARY LAYER SEPARATION AND PASSIVE FLOW CONTROL ON AIRFOILS AND BODIES IN WIND-TUNNEL AND IN-FLIGHT EXPERIMENTS
Popis výsledku anglicky
Infrared camera, Particle Image Velocimetry, smokewire, tuft filaments and oil-flow visualization techniques were used for wind-tunnel and in-flight investigation of boundary layer separation, both stall and separation bubbles, related to the low-Reynolds numbers transition mechanism. Airfoils of Wortmann FX66 series and FX66 series wing-fuselage interaction, as well as modern airfoils and their wing-fuselage geometry were subject to study. The presence of previously identified structures in the CFD modelling, such as horse-shoe vortices, was confirmed in the flow. Wind-tunnels and in-flight measurements on sailplanes were carried out and effect of passive flow control devices
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F08%2F1112" target="_blank" >GA101/08/1112: Řízení odtržení mezních vrstev</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Flow Visualization nad Image Processing (PSFVIP - 8)
ISBN
978-5-8279-0093-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
55-60
Název nakladatele
Lomonosov Moscow State University
Místo vydání
Moskva
Místo konání akce
Moskva
Datum konání akce
21. 8. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—