Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh modifikací pomocí MKP pro optimální záběrové poměry jednostupňové tramvajové převodovky.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00185316" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00185316 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh modifikací pomocí MKP pro optimální záběrové poměry jednostupňové tramvajové převodovky.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá návrhem modifikací boku zubu ozubených kol u jednostupňové tramvajové převodovky na základě výpočtu deformací a napětí v převodové skříni, hřídelích a při samotném záběru ozubení pomocí MKP. Sumací těchto parametrů jsou určeny posuvy a deformace hřídelí (kol) a navrženy modifikace, aby bylo dosaženo opětovného rovnoměrného kontaktního tlaku (sezení) po boku zubu. V článku jsou navrženy příčné, podélné a úhlové modifikace. Vhodnou volbou modifikace se dosahuje zvýšení životnosti a snížení hluku z převodovky.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of Modifications by FEM for Optimization of Gear Mesh of Single-stage Tram Transmission.

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the design modifications of the tooth flank of gearwheel for one-stage transmissions of the rolling stocks on base calculation of deformation and stress into gearbox, shafts and gear-mesh with help of finite element method (FEM). By summing of these parameters are determined a displacements and deformation of shafts (gearwheels) and designed modifications. By this reason was achieved again the constant contact pressure after tooth flank. In the article are designed longitudinal, transversal and angular modifications. By modifications is achieved increase lifetime and reduce noise from the transmission.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F488" target="_blank" >FR-TI1/488: Vývoj hnacích nápravových převodovek pro tramvaje a příměstské vlaky.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Studentská tvůrčí činnost, sborník 2011

  • ISBN

    978-80-01-04796-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze, FS

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    29. 3. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku