Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncept přeplňovaného plynového motoru pro využití termolyzního plynu ze tříděného odpadu.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189274" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189274 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://paliva.vscht.cz/index.php" target="_blank" >http://paliva.vscht.cz/index.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncept přeplňovaného plynového motoru pro využití termolyzního plynu ze tříděného odpadu.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá studií vhodné koncepce přeplňovaného plynového zážehového stacionárního spalovacího motoru pro spalování termolyzního plynu ze tříděného odpadu. Pro termolyzní a zemní plyn je provedeno porovnání parametrů plynového přeplňovaného motorus mezichladičem s ohledem na volbu poměru vzduch/palivo, kompresního poměru a konfigurace turbodmychadla. Studie využívá simulační nástroj GT-POWER a uživatelské modely klepání, přenosu tepla a spalování. Z výsledků vyplývá, že použitím termolyzního plynu oproti zemnímu plynu v přeplňovaných plynových motorech lze dosáhnout vyšších účinností bez výraznějšího vlivu na životnost klíčových součástí motoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Turbocharged Gas Engine Concept for the Use of Thermolysis Gas from Sorted Waste.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the suitable concept study of a gas turbocharged engine for combustion of thermolysis gas from sorted waste. A comparison of engine parameters for thermolysis and natural gas is made for gas turbocharged engine with intercooler in terms of air/fuel ratio, compression ratio and choice of turbocharger. The study is conducted using simulation tool GT-POWER and user models for knock, heat transfer and combustion. The results show that by using thermolysis gas versus natural gas in turbocharged gas engines can achieve higher efficiency without a significant impact on the life of key engine components.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paliva

  • ISSN

    1804-2058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    88-96

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus