Evaluation of TC Compressor/Turbine Map from Steady Operation Testrig and Extrapolation for Engine Simulation Code
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00190083" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00190083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of TC Compressor/Turbine Map from Steady Operation Testrig and Extrapolation for Engine Simulation Code
Popis výsledku v původním jazyce
Evaluation of TC maps from steady operation testrig is done using procedures for total pressure/static temperature deduced from total temperature/static pressure measurement and mass-flow rate measurement. The turbine power is evaluated from compressor power driven by a cold-flow turbine to eliminate heat transfer influence on both compressor/turbine enthalpy heads. Similar procedure is applied for mechanical loss evaluation without oil heating by heat transfer from a turbine. Both wide-range compressorand turbine maps are extrapolated by regression models with supporting measurements at zero speed and overloaded/underloaded turbine at different turbine inlet temperatures for wide blade-speed ratio range.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of TC Compressor/Turbine Map from Steady Operation Testrig and Extrapolation for Engine Simulation Code
Popis výsledku anglicky
Evaluation of TC maps from steady operation testrig is done using procedures for total pressure/static temperature deduced from total temperature/static pressure measurement and mass-flow rate measurement. The turbine power is evaluated from compressor power driven by a cold-flow turbine to eliminate heat transfer influence on both compressor/turbine enthalpy heads. Similar procedure is applied for mechanical loss evaluation without oil heating by heat transfer from a turbine. Both wide-range compressorand turbine maps are extrapolated by regression models with supporting measurements at zero speed and overloaded/underloaded turbine at different turbine inlet temperatures for wide blade-speed ratio range.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TC Map.xlsx
Technické parametry
Excel 2010, 2.5 MB
Ekonomické parametry
1,5 MKč
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
FS