Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výsledky cyklického a statického zatížení střechy tramvaje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00190936" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00190936 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výsledky cyklického a statického zatížení střechy tramvaje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva se zabývá problematikou numerické simulace zatěžování lepených spojů úchytů vnější výzbroje na střeše článku nízkopodlažní tramvaje metodou konečných prvků. Pro modelování vrstvy lepidla jsou použity tzv. kohezivní prvky s popisem závislosti napětí - oddálení. Analyzována je napjatost a deformace různých variant lepených spojů úchytů na sendvičové konstrukci střechy tramvaje integrované do globálního modelu konstrukce vozu. Vyhodnoceno je namáhání lepených spojů při uvažování definovaných případůzatížení působícího na úchyty. Dále jsou vyhodnoceny posuvy spojů výzbroje k úchytům vzhledem ke střeše a průhyby střechy v místě lepených spojů. Použitý výpočtový model využívající kohezivní prvky je verifikován experimentem na segmentu střechy. V další části zprávy jsou shrnuty výsledky z cyklického namáhání a statické zkoušky segmentu střechy.

  • Název v anglickém jazyce

    The Results of Cyclic and Static Load of Tram Roof

  • Popis výsledku anglicky

    The report deals with the numerical simulation of bonded joints handles loading external equipment on the roof of low-floor trams by mens finite element method. For modeling the adhesive layer are used so-called cohesive elements with a description of stress-delay. Analyzed the stress and strain variants brackets bonded joints in composite roof structure trams integrated into the global structural model of the car. Evaluation of the stress in bonded joints considering the defined load cases acting on the handles. Further, the circuit shifts gear to anchor due to the roof and roof deflections at the bonded joints. Used computational model using cohesive elements is verified by experiment on the roof segment. In another part of the report summarizes theresults of cyclic loading and static tests of roof segment.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F182" target="_blank" >FR-TI1/182: *Výzkum a vývoj speciálních materiálů, sendvičů a technologií pro využití v sériové výrobě velkoplošných dílů prostředků hromadné přepravy osob.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů