Výsledky cyklického a statického zatížení střechy tramvaje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00190936" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00190936 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výsledky cyklického a statického zatížení střechy tramvaje
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva se zabývá problematikou numerické simulace zatěžování lepených spojů úchytů vnější výzbroje na střeše článku nízkopodlažní tramvaje metodou konečných prvků. Pro modelování vrstvy lepidla jsou použity tzv. kohezivní prvky s popisem závislosti napětí - oddálení. Analyzována je napjatost a deformace různých variant lepených spojů úchytů na sendvičové konstrukci střechy tramvaje integrované do globálního modelu konstrukce vozu. Vyhodnoceno je namáhání lepených spojů při uvažování definovaných případůzatížení působícího na úchyty. Dále jsou vyhodnoceny posuvy spojů výzbroje k úchytům vzhledem ke střeše a průhyby střechy v místě lepených spojů. Použitý výpočtový model využívající kohezivní prvky je verifikován experimentem na segmentu střechy. V další části zprávy jsou shrnuty výsledky z cyklického namáhání a statické zkoušky segmentu střechy.
Název v anglickém jazyce
The Results of Cyclic and Static Load of Tram Roof
Popis výsledku anglicky
The report deals with the numerical simulation of bonded joints handles loading external equipment on the roof of low-floor trams by mens finite element method. For modeling the adhesive layer are used so-called cohesive elements with a description of stress-delay. Analyzed the stress and strain variants brackets bonded joints in composite roof structure trams integrated into the global structural model of the car. Evaluation of the stress in bonded joints considering the defined load cases acting on the handles. Further, the circuit shifts gear to anchor due to the roof and roof deflections at the bonded joints. Used computational model using cohesive elements is verified by experiment on the roof segment. In another part of the report summarizes theresults of cyclic loading and static tests of roof segment.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F182" target="_blank" >FR-TI1/182: *Výzkum a vývoj speciálních materiálů, sendvičů a technologií pro využití v sériové výrobě velkoplošných dílů prostředků hromadné přepravy osob.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů