Statické zatížení střechy tramvaje - typ RIGA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00204615" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00204615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Statické zatížení střechy tramvaje - typ RIGA
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva se zabývá problematikou numerické simulace zatěžování lepených spojů úchytů vnější výzbroje na střeše článku nízkopodlažní tramvaje metodou konečných prvků. Pro modelování vrstvy lepidla jsou použity tzv. kohezivní prvky s popisem závislosti napětí - oddálení. Analyzována je napjatost a deformace různých variant lepených spojů úchytů na sendvičové konstrukci střechy tramvaje integrované do globálního modelu konstrukce vozu. Vyhodnoceno je namáhání lepených spojů při uvažování definovaných případůzatížení působícího na úchyty. Dále jsou vyhodnoceny posuvy spojů výzbroje k úchytům vzhledem ke střeše a průhyby střechy v místě lepených spojů. Použitý výpočtový model využívající kohezivní prvky je veriFikován experimentem na segmentu střechy.
Název v anglickém jazyce
Static load of tram roof - type RIGA
Popis výsledku anglicky
The report deals with the numerical simulation of loading of bonded joints handles external equipment on the roof of the low-floor trams article using finite element method. For modeling of the adhesive layer there are used so-called cohesive elements with description traction - separation. There are analyzed stress and strain of different variants of bonded joints of handles on the sandwich construction of tram roof integrated into the global model of the vehicle structure. Stress on adhesive joints isevaluated when thinking defined load cases acting on the handles. Further, displacements of joints and roof deflection are evaluated. The used computational model with cohesive elements is verified by experiment of the roof segment.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F182" target="_blank" >FR-TI1/182: *Výzkum a vývoj speciálních materiálů, sendvičů a technologií pro využití v sériové výrobě velkoplošných dílů prostředků hromadné přepravy osob.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů