Commonly Untaught Information Concerning Practical Use of Tuning Procedures in Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00193788" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00193788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ifac-papersonline.net/Detailed/52957.html" target="_blank" >http://www.ifac-papersonline.net/Detailed/52957.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3182/20120619-3-RU-2024.00087" target="_blank" >10.3182/20120619-3-RU-2024.00087</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Commonly Untaught Information Concerning Practical Use of Tuning Procedures in Control
Popis výsledku v původním jazyce
There are many types of controllers and various methods for their tuning. It is not possible to explain the principles of all of them to students. Usually, PID controller and the Ziegler-Nichols methods are taught at universities and then some other oneor two other types of control, if they are practiced and not only briefly mentioned. The theoretical principles and approaches are mainly explained without details about implementation that sometimes needs special procedures. Several problems that shouldbe more focused in control engineering education on are presented in the paper.
Název v anglickém jazyce
Commonly Untaught Information Concerning Practical Use of Tuning Procedures in Control
Popis výsledku anglicky
There are many types of controllers and various methods for their tuning. It is not possible to explain the principles of all of them to students. Usually, PID controller and the Ziegler-Nichols methods are taught at universities and then some other oneor two other types of control, if they are practiced and not only briefly mentioned. The theoretical principles and approaches are mainly explained without details about implementation that sometimes needs special procedures. Several problems that shouldbe more focused in control engineering education on are presented in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
9th IFAC Symposium Advances in Control Education Advances in Control Education
ISBN
978-3-902823-01-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
454-459
Název nakladatele
IFAC
Místo vydání
Oxford
Místo konání akce
Nižnyj Novgorod
Datum konání akce
19. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—