Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of Internal Combustion Engine Cycle From Thermodynamic Point of View

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00201839" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00201839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of Internal Combustion Engine Cycle From Thermodynamic Point of View

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented document deals with optimization of internal combustion engine thermodynamic cycle. The main tool to achieve that is the application of the modelling approach. Six examples are presented to demonstrate an optimization procedure under different conditions - special attention is paid to turbocharging as it is believed that turbocharged engines will become an industry standard in almost all applications. It was confirmed that simulation is a both powerful and effective tool to find optimal engine setting even for a case of complex optimization problem including many constraints. The presented methods are capable of addressing important issues of contemporary internal combustion engines including a general target to improve engine efficiencywhile decreasing pollutant production. These methods are based on application of detailed calibrated thermodynamic engine model(s) in combination with advanced optimization tool(s).

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of Internal Combustion Engine Cycle From Thermodynamic Point of View

  • Popis výsledku anglicky

    The presented document deals with optimization of internal combustion engine thermodynamic cycle. The main tool to achieve that is the application of the modelling approach. Six examples are presented to demonstrate an optimization procedure under different conditions - special attention is paid to turbocharging as it is believed that turbocharged engines will become an industry standard in almost all applications. It was confirmed that simulation is a both powerful and effective tool to find optimal engine setting even for a case of complex optimization problem including many constraints. The presented methods are capable of addressing important issues of contemporary internal combustion engines including a general target to improve engine efficiencywhile decreasing pollutant production. These methods are based on application of detailed calibrated thermodynamic engine model(s) in combination with advanced optimization tool(s).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BJ - Termodynamika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů