Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adding Transient Cycle Capabilities to an Existing Engine Test Bench

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202766" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1701" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1701</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1701" target="_blank" >10.4271/2012-01-1701</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adding Transient Cycle Capabilities to an Existing Engine Test Bench

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of this paper is the adaptation of an existing direct current (DC) dynamometer to transient operation in order to facilitate at least preliminary transient tests carried on for low-budget engine development purposes. The original control software does not allow any dynamic testing. Therefore, new software for the test bench control was developed for the purposes of transient cycles testing. The software was applied on the test bench equipped with a DC dynamometer. The software is able to control the dynamometer, acceleration pedal and other additional functions like read and control ECU calibration software INCA, communicate with an acquisition system and other. The article describes a computation of the dynamometer inertial torque (torque ismeasured as a reaction of stator), creating and setting of a PID regulator for acceleration pedal control, mapping of the engine for the specific transient cycle and check of the results after the test according the emission standardizat

  • Název v anglickém jazyce

    Adding Transient Cycle Capabilities to an Existing Engine Test Bench

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of this paper is the adaptation of an existing direct current (DC) dynamometer to transient operation in order to facilitate at least preliminary transient tests carried on for low-budget engine development purposes. The original control software does not allow any dynamic testing. Therefore, new software for the test bench control was developed for the purposes of transient cycles testing. The software was applied on the test bench equipped with a DC dynamometer. The software is able to control the dynamometer, acceleration pedal and other additional functions like read and control ECU calibration software INCA, communicate with an acquisition system and other. The article describes a computation of the dynamometer inertial torque (torque ismeasured as a reaction of stator), creating and setting of a PID regulator for acceleration pedal control, mapping of the engine for the specific transient cycle and check of the results after the test according the emission standardizat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Society of Automotive Engineers Technical Paper Series

  • ISSN

    0148-7191

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus