Adding Transient Cycle Capabilities to an Existing Engine Test Bench
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202766" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202766 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1701" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1701</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1701" target="_blank" >10.4271/2012-01-1701</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adding Transient Cycle Capabilities to an Existing Engine Test Bench
Popis výsledku v původním jazyce
The focus of this paper is the adaptation of an existing direct current (DC) dynamometer to transient operation in order to facilitate at least preliminary transient tests carried on for low-budget engine development purposes. The original control software does not allow any dynamic testing. Therefore, new software for the test bench control was developed for the purposes of transient cycles testing. The software was applied on the test bench equipped with a DC dynamometer. The software is able to control the dynamometer, acceleration pedal and other additional functions like read and control ECU calibration software INCA, communicate with an acquisition system and other. The article describes a computation of the dynamometer inertial torque (torque ismeasured as a reaction of stator), creating and setting of a PID regulator for acceleration pedal control, mapping of the engine for the specific transient cycle and check of the results after the test according the emission standardizat
Název v anglickém jazyce
Adding Transient Cycle Capabilities to an Existing Engine Test Bench
Popis výsledku anglicky
The focus of this paper is the adaptation of an existing direct current (DC) dynamometer to transient operation in order to facilitate at least preliminary transient tests carried on for low-budget engine development purposes. The original control software does not allow any dynamic testing. Therefore, new software for the test bench control was developed for the purposes of transient cycles testing. The software was applied on the test bench equipped with a DC dynamometer. The software is able to control the dynamometer, acceleration pedal and other additional functions like read and control ECU calibration software INCA, communicate with an acquisition system and other. The article describes a computation of the dynamometer inertial torque (torque ismeasured as a reaction of stator), creating and setting of a PID regulator for acceleration pedal control, mapping of the engine for the specific transient cycle and check of the results after the test according the emission standardizat
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Society of Automotive Engineers Technical Paper Series
ISSN
0148-7191
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
01
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—