Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Anticipated effects of gradual replacement of internal combustion engines with electric drives on vehicle exhaust emissions in Prague

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213541" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITS.2013.2281010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MITS.2013.2281010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MITS.2013.2281010" target="_blank" >10.1109/MITS.2013.2281010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Anticipated effects of gradual replacement of internal combustion engines with electric drives on vehicle exhaust emissions in Prague

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract-In a broader effort to explore the possibility of optimizing the deployment of electric drives to achieve the maximum benefit for air quality, this paper explores the patterns of deployment of electric drives in Prague, Czech Republic, and the air quality benefits of various patterns of electric drive usage to air quality. One of the benefits of introducing electric and hybridelectric vehicles into the fleet is the reduction of exhaust and to a lesser extent evaporative emissions from vehiclespowered by internal combustion engines. Such reductions are often based on average emissions rates of the regulated pollutants. In reality, electric vehicles are being introduced in a rather selective manner, with preference to low speed, short distanceurban trips, due to energy storage limitations. As a coincidence, during such operating regimes, the internal combustion engines are at their worst not only in terms of efficiency and emissions of regulated pollutants, but, more important

  • Název v anglickém jazyce

    Anticipated effects of gradual replacement of internal combustion engines with electric drives on vehicle exhaust emissions in Prague

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract-In a broader effort to explore the possibility of optimizing the deployment of electric drives to achieve the maximum benefit for air quality, this paper explores the patterns of deployment of electric drives in Prague, Czech Republic, and the air quality benefits of various patterns of electric drive usage to air quality. One of the benefits of introducing electric and hybridelectric vehicles into the fleet is the reduction of exhaust and to a lesser extent evaporative emissions from vehiclespowered by internal combustion engines. Such reductions are often based on average emissions rates of the regulated pollutants. In reality, electric vehicles are being introduced in a rather selective manner, with preference to low speed, short distanceurban trips, due to energy storage limitations. As a coincidence, during such operating regimes, the internal combustion engines are at their worst not only in terms of efficiency and emissions of regulated pollutants, but, more important

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Intelligent Transportation Systems Magazine

  • ISSN

    1939-1390

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    136-145

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus