*Theoretical Potential of Future Automotive Internal Combustion Engine in Terms of Efficiency and Performance.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213660" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213660 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Theoretical Potential of Future Automotive Internal Combustion Engine in Terms of Efficiency and Performance.
Popis výsledku v původním jazyce
*It is expected that future ICE will (most likely) be a SI engine with ability to use controlled combustion mode (RCCI). This is supposed to nullify/minimize 2 major disadvantages of SI engine in terms of efficiency and performance ? throttling and knocking ? while keeping pollutant production in low levels. Such engine provides additional variability, hence it will require more complex optimization to extract maximum thermodynamic potential. The paper deals with thermodynamic optimization of future-design `variable? ICE (1.0 liter 3-cylinder) intended for application in small passenger cars. Time demanding multi-variable optimizations were carried out to find the theoretical potential of efficiency (BSFC) and maximum performance.
Název v anglickém jazyce
*Theoretical Potential of Future Automotive Internal Combustion Engine in Terms of Efficiency and Performance.
Popis výsledku anglicky
*It is expected that future ICE will (most likely) be a SI engine with ability to use controlled combustion mode (RCCI). This is supposed to nullify/minimize 2 major disadvantages of SI engine in terms of efficiency and performance ? throttling and knocking ? while keeping pollutant production in low levels. Such engine provides additional variability, hence it will require more complex optimization to extract maximum thermodynamic potential. The paper deals with thermodynamic optimization of future-design `variable? ICE (1.0 liter 3-cylinder) intended for application in small passenger cars. Time demanding multi-variable optimizations were carried out to find the theoretical potential of efficiency (BSFC) and maximum performance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the XLIV. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Internal Combustion Engines ? KOKA 2013
ISBN
978-80-7375-801-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
244-252
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—