Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Realistic Limits of ICE Efficiency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227556" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227556 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *Realistic Limits of ICE Efficiency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *The paper deals with theoretical potential of future design of ICE in terms of efficiency. The results were achieved by means of detailed thermodynamic simulation using system approach (0-D/1-D) ? two engine models were applied. The first one is a turbocharged 3-cylinder 1.0L and the engine is supposed to be equipped with expensive technology to enable high flexibility (variable compression ratio, VVA, high efficiency turbocharger, etc). Different combustion concepts, namely standard SI, standard CI and ideal reaction controlled CI (RCCI) were evaluated. The engine setting was optimized to maximize BMEP (full load) and to minimize BSFC (part load). The concepts were compared from thermodynamic point of view. The second engine model is diesel 4 cylinder engine which was optimized without any constraints in several variants with the same maximum output parameters and different level of downsizing. Optimized parameters were similar to first engine but only CI combustion was applied. The

  • Název v anglickém jazyce

    *Realistic Limits of ICE Efficiency

  • Popis výsledku anglicky

    *The paper deals with theoretical potential of future design of ICE in terms of efficiency. The results were achieved by means of detailed thermodynamic simulation using system approach (0-D/1-D) ? two engine models were applied. The first one is a turbocharged 3-cylinder 1.0L and the engine is supposed to be equipped with expensive technology to enable high flexibility (variable compression ratio, VVA, high efficiency turbocharger, etc). Different combustion concepts, namely standard SI, standard CI and ideal reaction controlled CI (RCCI) were evaluated. The engine setting was optimized to maximize BMEP (full load) and to minimize BSFC (part load). The concepts were compared from thermodynamic point of view. The second engine model is diesel 4 cylinder engine which was optimized without any constraints in several variants with the same maximum output parameters and different level of downsizing. Optimized parameters were similar to first engine but only CI combustion was applied. The

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BJ - Termodynamika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.