Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*A Computational Study on the Impact of Cycle-to-Cycle Combustion Fluctuations on Fuel Consumption and Knock in Steady-State and Drivecycle Operation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213666" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213666 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-24-0030" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2013-24-0030</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2013-24-0030" target="_blank" >10.4271/2013-24-0030</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *A Computational Study on the Impact of Cycle-to-Cycle Combustion Fluctuations on Fuel Consumption and Knock in Steady-State and Drivecycle Operation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *In spark-ignition engines, fluctuations of the in-cylinder pressure trace and the apparent rate of heat release are usually observed from one cycle to another. These C ycle-to- C ycle V ariations (CCV) are affected by the early flame development and thesubsequent flame front propagation. The CCV are responsible for engine performance (e.g. fuel consumption) and the knock behavior. The occurrence of the phenomena is unpredictable and the stochastic nature offers challenges in the optimization of enginecontrol strategies. In the present work, CCV are analyzed in terms of their impact on the engine knock behavior and the related efficiency. Target is to estimate the possible fuel consumption savings in steady-state operation and in the drivecycle, whenCCV are reduced. Since CCV are immanent on real engines, such a study can only be done by means of simulation. For the analysis different tools are applied, from 1-D gas dynamic models with detailed combustion modeling to real-time capab

  • Název v anglickém jazyce

    *A Computational Study on the Impact of Cycle-to-Cycle Combustion Fluctuations on Fuel Consumption and Knock in Steady-State and Drivecycle Operation

  • Popis výsledku anglicky

    *In spark-ignition engines, fluctuations of the in-cylinder pressure trace and the apparent rate of heat release are usually observed from one cycle to another. These C ycle-to- C ycle V ariations (CCV) are affected by the early flame development and thesubsequent flame front propagation. The CCV are responsible for engine performance (e.g. fuel consumption) and the knock behavior. The occurrence of the phenomena is unpredictable and the stochastic nature offers challenges in the optimization of enginecontrol strategies. In the present work, CCV are analyzed in terms of their impact on the engine knock behavior and the related efficiency. Target is to estimate the possible fuel consumption savings in steady-state operation and in the drivecycle, whenCCV are reduced. Since CCV are immanent on real engines, such a study can only be done by means of simulation. For the analysis different tools are applied, from 1-D gas dynamic models with detailed combustion modeling to real-time capab

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BJ - Termodynamika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E10050" target="_blank" >7E10050: Large Eddy and System Simulation to predict Cyclic Combustion Variability in gasoline engines</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Society of Automotive Engineers Technical Paper Series

  • ISSN

    0148-7191

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2013

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus