*Matematický model Stirlingova motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213695" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
*Matematický model Stirlingova motoru
Popis výsledku v původním jazyce
*Zpráva shrnuje práce na vytvoření 1D matematického modelu Stirlingova motoru v programu GT-Power. Konstrukční rozměry motoru byly zadány zadavatelem projektu Strojírnami Bohdalice, a.s. Dvouválcový motor s válci do V (105°) je proveden jako tzv. alfa modifikace, s úplným klikovým mechanismem. Pracovní prostory válců jsou propojeny přes chladič, regenerátor a ohřívač. Jako pracovní médium je použito hélium. Po sestavení modelu a ověření jeho funkčnosti byla provedena kalibrace matematického modelu tlakynaměřenými v horkém a studeném válci. Kalibrovaný model byl dále použit pro citlivostní analýzu vlivu změny objemů dílčích komponent motoru na indikovaný výkon a indikovanou účinnost motoru. Konkrétně byl měněn objem spojovacího kanálu mezi válcem na horké (expanzní) straně a ohřívačem, objem ohřívače, objem kanálu mezi ohřívačem a regenerátorem, objem regenerátoru, objem mezi regenerátorem a chladičem, objem chladiče a objem mezi chladičem a válcem na studené (kompresní) straně a dále
Název v anglickém jazyce
*Mathematical model of Stirling engine
Popis výsledku anglicky
*The report summarizes the work to create 1D mathematical model Stirling engine in the GT - Power. Mechanical dimensions of the engine are given authority Strojirny Bohdalic. Two-cylinder engine with cylinders in V (105 ° ) is realized like alpha modification, with full crank mechanism. Workspaces cylinders are connected through the cooler, regenerator and heater . As the working medium is used helium. After assembling the model and verify its functionality was calibrated mathematical model of the pressure measured in the hot and the cold side. The calibrated model was then used for sensitivity analysis of the impact of changes in the volume of sub- components of the engine indicated power and indicated engine efficiency. The mathematical model is created using GT-Suite/GT-Poweru, which was originally developed for the solution thermodynamics of conventional internal combustion engines, but due to the flexibility of individual elements can be used to solve these non-conventional engine
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
38
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Strojírny Bohdalice, a.s.
Verze
—