*Design Assistance System applications for simulation of IC Engine Dynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213762" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213762 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Design Assistance System applications for simulation of IC Engine Dynamics
Popis výsledku v původním jazyce
*A Design Assistance System (DASY)[1] offers methods that can be applied in the situation where a designer needs to interconnect all aspects of a design to achieve an optimized solution. This article is focused on the presentation of selected computational methods and their integration into DASY. The methods combine a CAD design of combustion engine components with the computation of crank train and valve train dynamics. The computational models are solved using commercial software or directly in DASY using a built-in solver. A concept for the designing of a valve lift curve is introduced as an example of methods that can be solved directly in DASY using the Gauss-Newton solver. The developed concepts can be further incorporated into a model of a wholeengine or vehicle thanks to the block structure of DASY.
Název v anglickém jazyce
*Design Assistance System applications for simulation of IC Engine Dynamics
Popis výsledku anglicky
*A Design Assistance System (DASY)[1] offers methods that can be applied in the situation where a designer needs to interconnect all aspects of a design to achieve an optimized solution. This article is focused on the presentation of selected computational methods and their integration into DASY. The methods combine a CAD design of combustion engine components with the computation of crank train and valve train dynamics. The computational models are solved using commercial software or directly in DASY using a built-in solver. A concept for the designing of a valve lift curve is introduced as an example of methods that can be solved directly in DASY using the Gauss-Newton solver. The developed concepts can be further incorporated into a model of a wholeengine or vehicle thanks to the block structure of DASY.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
20-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—