Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DASY Based Tool for the Design of ICE Mechanisms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240268" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2015-0013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2015-0013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2015-0013" target="_blank" >10.1515/mecdc-2015-0013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DASY Based Tool for the Design of ICE Mechanisms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents a tool for designing new mechanisms of internal combustion engines based on the DASY knowledge database. An OHC valve train has been chosen for developing and testing the presented tool. The tool includes both a kinematic and dynamic model connected to a crank train. Values of unknown parameters have been obtained using detailed calibration and consequent validation of three dynamic models with measured data. The values remain stored in DASY and many of them can be used directly to design new mechanisms, even in cases where the geometries of some parts are different. The paper presents three methods which have been used not only for the calibration, but also for the identification of the influence of unknown parameters on valve acceleration and its vibration. The tool has been used to design the cam shapes for a prototype of the new mechanism.

  • Název v anglickém jazyce

    DASY Based Tool for the Design of ICE Mechanisms

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents a tool for designing new mechanisms of internal combustion engines based on the DASY knowledge database. An OHC valve train has been chosen for developing and testing the presented tool. The tool includes both a kinematic and dynamic model connected to a crank train. Values of unknown parameters have been obtained using detailed calibration and consequent validation of three dynamic models with measured data. The values remain stored in DASY and many of them can be used directly to design new mechanisms, even in cases where the geometries of some parts are different. The paper presents three methods which have been used not only for the calibration, but also for the identification of the influence of unknown parameters on valve acceleration and its vibration. The tool has been used to design the cam shapes for a prototype of the new mechanism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    33-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus