DASY Based Tool for the Design of ICE Mechanisms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240268" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240268 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2015-0013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2015-0013</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2015-0013" target="_blank" >10.1515/mecdc-2015-0013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DASY Based Tool for the Design of ICE Mechanisms
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents a tool for designing new mechanisms of internal combustion engines based on the DASY knowledge database. An OHC valve train has been chosen for developing and testing the presented tool. The tool includes both a kinematic and dynamic model connected to a crank train. Values of unknown parameters have been obtained using detailed calibration and consequent validation of three dynamic models with measured data. The values remain stored in DASY and many of them can be used directly to design new mechanisms, even in cases where the geometries of some parts are different. The paper presents three methods which have been used not only for the calibration, but also for the identification of the influence of unknown parameters on valve acceleration and its vibration. The tool has been used to design the cam shapes for a prototype of the new mechanism.
Název v anglickém jazyce
DASY Based Tool for the Design of ICE Mechanisms
Popis výsledku anglicky
This article presents a tool for designing new mechanisms of internal combustion engines based on the DASY knowledge database. An OHC valve train has been chosen for developing and testing the presented tool. The tool includes both a kinematic and dynamic model connected to a crank train. Values of unknown parameters have been obtained using detailed calibration and consequent validation of three dynamic models with measured data. The values remain stored in DASY and many of them can be used directly to design new mechanisms, even in cases where the geometries of some parts are different. The paper presents three methods which have been used not only for the calibration, but also for the identification of the influence of unknown parameters on valve acceleration and its vibration. The tool has been used to design the cam shapes for a prototype of the new mechanism.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
33-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—