*Mathematical Model of a Real Stirling Engine Calibrated by Experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213763" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213763 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.degruyter.com/view/j/mecdc.2013.11.issue-2/mecdc-2013-0008/mecdc-2013-0008.xml" target="_blank" >http://www.degruyter.com/view/j/mecdc.2013.11.issue-2/mecdc-2013-0008/mecdc-2013-0008.xml</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2013-0008" target="_blank" >10.2478/mecdc-2013-0008</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Mathematical Model of a Real Stirling Engine Calibrated by Experiments
Popis výsledku v původním jazyce
*The article presents a look into the thermodynamics of a real Stirling engine used as a stationary electric power source and for heat generation from a renewable energy source. Crank angle based measurements of fast changing pressures were recorded in acold and hot cylinder above and below the piston at various load conditions. The experimental data have been acquired on a prototype engine in an engine manufacturer?s laboratory. The acquired pressure records have been post-processed and analyzed by the software tools developed at the university. The experimental data analysis is discussed in the article. The experimental data have been used for calibration of a detailed 1-D thermodynamic model of the engine system. The model was developed using the commercial software code GT Power. Further design optimizations will be performed with the model
Název v anglickém jazyce
*Mathematical Model of a Real Stirling Engine Calibrated by Experiments
Popis výsledku anglicky
*The article presents a look into the thermodynamics of a real Stirling engine used as a stationary electric power source and for heat generation from a renewable energy source. Crank angle based measurements of fast changing pressures were recorded in acold and hot cylinder above and below the piston at various load conditions. The experimental data have been acquired on a prototype engine in an engine manufacturer?s laboratory. The acquired pressure records have been post-processed and analyzed by the software tools developed at the university. The experimental data analysis is discussed in the article. The experimental data have been used for calibration of a detailed 1-D thermodynamic model of the engine system. The model was developed using the commercial software code GT Power. Further design optimizations will be performed with the model
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mecca online - Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1804-9338
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
12-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—