*Tools for a Real Stirling Engine Cycle Thermodynamic Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227598" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227598 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Tools for a Real Stirling Engine Cycle Thermodynamic Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
*The paper presents a combined experimental and modelling approach to a real alpha-Stirling engine performance and thermodynamic investigations. The main objective of the experimental part was an acquisition of fast changing pressures in working spaces of the engine. The experiments were performed at the Stirling engine prototype at the test laboratory of the engine manufacturer. The instantaneous pressure traces in a compression and expansion cylinder and the pressure traces in a buffer space were recorded and post-processed using the purposely (in-house) developed software. An angular position of a crankshaft and the compression piston distance from the cylinder head were sensed simultaneously with the pressure data allowing a correct evaluation of amean indicated pressure and derived quantities. The experimental results have been used as a calibration data for a mathematical model of the tested engine. The second, modelling part of the paper describes a development and validation o
Název v anglickém jazyce
*Tools for a Real Stirling Engine Cycle Thermodynamic Analysis
Popis výsledku anglicky
*The paper presents a combined experimental and modelling approach to a real alpha-Stirling engine performance and thermodynamic investigations. The main objective of the experimental part was an acquisition of fast changing pressures in working spaces of the engine. The experiments were performed at the Stirling engine prototype at the test laboratory of the engine manufacturer. The instantaneous pressure traces in a compression and expansion cylinder and the pressure traces in a buffer space were recorded and post-processed using the purposely (in-house) developed software. An angular position of a crankshaft and the compression piston distance from the cylinder head were sensed simultaneously with the pressure data allowing a correct evaluation of amean indicated pressure and derived quantities. The experimental results have been used as a calibration data for a mathematical model of the tested engine. The second, modelling part of the paper describes a development and validation o
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 16th International Stirling Engine Conference
ISBN
—
ISSN
2409-0387
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
588-599
Název nakladatele
Stirling International
Místo vydání
S. Coop. Avda. Alava 3, E-20550
Místo konání akce
Bilbao
Datum konání akce
24. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—