Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Tools for a Real Stirling Engine Cycle Thermodynamic Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227598" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *Tools for a Real Stirling Engine Cycle Thermodynamic Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *The paper presents a combined experimental and modelling approach to a real alpha-Stirling engine performance and thermodynamic investigations. The main objective of the experimental part was an acquisition of fast changing pressures in working spaces of the engine. The experiments were performed at the Stirling engine prototype at the test laboratory of the engine manufacturer. The instantaneous pressure traces in a compression and expansion cylinder and the pressure traces in a buffer space were recorded and post-processed using the purposely (in-house) developed software. An angular position of a crankshaft and the compression piston distance from the cylinder head were sensed simultaneously with the pressure data allowing a correct evaluation of amean indicated pressure and derived quantities. The experimental results have been used as a calibration data for a mathematical model of the tested engine. The second, modelling part of the paper describes a development and validation o

  • Název v anglickém jazyce

    *Tools for a Real Stirling Engine Cycle Thermodynamic Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    *The paper presents a combined experimental and modelling approach to a real alpha-Stirling engine performance and thermodynamic investigations. The main objective of the experimental part was an acquisition of fast changing pressures in working spaces of the engine. The experiments were performed at the Stirling engine prototype at the test laboratory of the engine manufacturer. The instantaneous pressure traces in a compression and expansion cylinder and the pressure traces in a buffer space were recorded and post-processed using the purposely (in-house) developed software. An angular position of a crankshaft and the compression piston distance from the cylinder head were sensed simultaneously with the pressure data allowing a correct evaluation of amean indicated pressure and derived quantities. The experimental results have been used as a calibration data for a mathematical model of the tested engine. The second, modelling part of the paper describes a development and validation o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Stirling Engine Conference

  • ISBN

  • ISSN

    2409-0387

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    588-599

  • Název nakladatele

    Stirling International

  • Místo vydání

    S. Coop. Avda. Alava 3, E-20550

  • Místo konání akce

    Bilbao

  • Datum konání akce

    24. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku