*1-D Model of a Real Stirling Engine Calibrated by Experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227595" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227595 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://proceedings.asmedigitalcollection.asme.org/proceeding.aspx?articleID=2205293" target="_blank" >http://proceedings.asmedigitalcollection.asme.org/proceeding.aspx?articleID=2205293</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/IMECE2014-40271" target="_blank" >10.1115/IMECE2014-40271</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*1-D Model of a Real Stirling Engine Calibrated by Experiments
Popis výsledku v původním jazyce
*In this study the results of a detailed thermodynamic investigation of a real Stirling engine are presented. A combined experimental and simulation approach was applied. A detailed 1-D thermodynamic model of a real Stirling engine was built and calibrated to match experimental data. The experimental data were collected on a prototype engine at the manufacturer?s test laboratory. The set of calibration parameters included energy balance inputs and outputs in the form of integral data and the crank anglebased pressure data from the working volumes of the Stirling engine. Unconventional data acquisition and analysis was developed due to the specific nature of the Stirling engine. The procedure for calibrating the Stirling engine model is described in detail, and the resulting tuned model is used to predict the operation of the Stirling engine beyond the measured range. Further design optimization will be performed by the model in future studies. Although the experiments focused on the a
Název v anglickém jazyce
*1-D Model of a Real Stirling Engine Calibrated by Experiments
Popis výsledku anglicky
*In this study the results of a detailed thermodynamic investigation of a real Stirling engine are presented. A combined experimental and simulation approach was applied. A detailed 1-D thermodynamic model of a real Stirling engine was built and calibrated to match experimental data. The experimental data were collected on a prototype engine at the manufacturer?s test laboratory. The set of calibration parameters included energy balance inputs and outputs in the form of integral data and the crank anglebased pressure data from the working volumes of the Stirling engine. Unconventional data acquisition and analysis was developed due to the specific nature of the Stirling engine. The procedure for calibrating the Stirling engine model is described in detail, and the resulting tuned model is used to predict the operation of the Stirling engine beyond the measured range. Further design optimization will be performed by the model in future studies. Although the experiments focused on the a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ASME Digital Collection
ISBN
978-0-7918-4642-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
ASME
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Montreal
Datum konání akce
14. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—