Vývoj kompozitních deforačních členů pro dopravní prostředky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00216454" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00216454 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/download.php?file=731" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/download.php?file=731</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj kompozitních deforačních členů pro dopravní prostředky
Popis výsledku v původním jazyce
příspěvek se zabývá vývojem deformačních členů určených pro použití v dopravním průmyslu. cílem je vyvinutí lehké konstrukce z vláknových kompozitů, která se při stanoveném rázovém zatížení začne postupně bortit po délce absorbéru a tím zajistí vysokou absorpci energie. Absorpce energie kompozitních deformačních členů je zajištěna hned několika módy porušování. mezi ty hlavní patří především lom vláken kompozitu a delaminace vrstev kompozitu. byly navrženy a zkoušeny vzorky na bázi termosetových i termoplastových matric, vyztužené uhlíkovými, skleněnými a polypropylenovými vlákny. zkušební tělesa byla testována kvazi-statickým zatížením i dynamickým zatížením na padostrojích a byly porovnány schopnosti absorpce kinetické energie.
Název v anglickém jazyce
The development of the composite deformation parts for vehicles
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the development of the deformable parts for the usage in the transportation industry. The aim was to develop a lightweight composite design of the absorber that begins to warp under a considerable impact loading and thus ensures a high energy absorption. Energy absorption of a composite deformation parts is ensured by several damage modes. The most important ones are usually a fracture of the fibers and a delamination of the layers in the composite. The specimens based on the thermoset and thermoplastic matrices reinforced with carbon, glass and polypropylene fibers were designed and tested. Specimens were tested under quasi-static and dynamic loading conditions and the ability of kinetic energy absorption was studied and compared.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F182" target="_blank" >FR-TI1/182: *Výzkum a vývoj speciálních materiálů, sendvičů a technologií pro využití v sériové výrobě velkoplošných dílů prostředků hromadné přepravy osob.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů